بایدن به نتانیاهو نامه نوشت/ آمریکا به روابط پایدار خود با اسرائیل افتخار می‌کند

کدخبر: ۶۴۶۷۸۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به رئیس اسرائیل نوشت: آمریکا به روابط پایدار خود با اسرائیل افتخار می کند.
بایدن به نتانیاهو نامه نوشت/ آمریکا به روابط پایدار خود با اسرائیل افتخار می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در نامه بایدن که رئیس رژیم اسرائیل، آن را منتشر کرد، آمده است: از طرف مردم آمریکا، تبریک صمیمی خود را برای شما و مردم اسرائیل در هفتاد و ششمین سالگرد تشکیل دولت اسرائیل (یوم النکبت) اعلام می نمایم.

خبر مرتبط
واکنش یک نماینده مجلس آمریکا به شعار معترضان حامی غزه

اقتصادنیوز: جمال بومن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و به عنوان یکی از قانونگذاران کنگره، ضمن دفاع از شعار «از نهر تا بحر» معترضان حامی غزه که به معنای آزادی فلسطین است، آن را یهودستیزانه ندانست.

بایدن گفته است: آمریکا به روابط پایدار خود با اسرائیل افتخار می کند. آمریکا به عنوان اولین کشوری که اسرائیل را به عنوان یک کشور مستقل در سال ۱۹۴۸ به رسمیت شناخت، روابط ما مبتنی بر ارزش های دموکراتیک مشترک، منافع مشترک و فرهنگی است.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به حملات بی وقفه و کشتار فلسطینیان تصریح کرده است: سال گذشته بسیار دردناک بود، زیرا اسرائیل بدترین حمله را در تاریخ در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تجربه کرد. اما مردم اسرائیل قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده ای خود نشان داده اند.

خبر مرتبط
مقام آمریکایی: حماس در غزه باقی می‌ماند

یک مقام آمریکایی گفته است که حماس پس از پایان جنگ به نوعی در غزه باقی خواهد ماند.

بایدن افزوده است: من به عنوان یک حامی قدیمی اسرائیل و تنها رئیس جمهور آمریکا که در زمان جنگ به اسرائیل سفر کرده است، پس از حمله حماس اعلام‌ کردم که تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل قاطع است. بسیار مهم است که کشورهای ما برای افزایش امنیت و صلح برای اسرائیل و کل منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

در بخش دیگری از نامه بایدن به رئیس رژیم اسرائیل آمده است: من مشتاقانه در انتظار ادامه همکاری با اسرائیل برای ساختن آینده ای روشن تر برای همه مردم هستم. من روز استقلال شما را به مردم اسرائیل تبریک می گویم و امیدوارم که سال آینده صلح بیشتری داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی