غول انرژی آمریکا از دریای شمال خارج شد

کدخبر: ۶۴۷۶۴۱
اقتصادنیوز: غول انرژی آمریکا یعنی شورون مانند چندین شرکت نفت و گاز دیگر جهان از فعالیت در دریای شمال به دلیل ادامه مناقشه بر سر مالیات خارج شد.
غول انرژی آمریکا از دریای شمال خارج شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پس از رد درخواست شرکت‌های نفت وگاز برای توقف مالیات "سود بادآورده" از سوی جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس، شورون به جدیدترین شرکتی تبدیل شد که از عملیات دریای شمال خارج می‌شود. این اقدام پس از 55 سال فعالیت در این منطقه صورت گرفت.

این شرکت اعلام کرد که این تصمیم را پس از بررسی دقیق عملیات خود در سراسر جهان اتخاذ کرده است تا ببیند کدام یک از کسب و کارها و دارایی های آن رقابتی باقی می‌مانند و در موقعیتی قوی برای مقابله با چالش‌های آینده قرار می‌گیرند.

این در حالی است که شرکت شورون ارتباط مستقیم این تصمیم با قوانین مالیاتی فعلی بریتانیا را رد کرد.

این شرکت گفت که دارایی‌هایی خود مانند خط لوله "نینیان"، پایانه "سولوم وو" و خط لوله صادرات گاز منطقه‌ای جزایر شتلند را واگذار خواهد کرد.

یکی از اقدامات حمایتی درخواست شده از سوی شرکت‌های نفت و گاز، توقف اجرای قانون اخیر مالیات بادآورده بود که باعث شد تا 75 درصد سود این شرکت‌ها مشمول مالیات شود.

به دلیل هدف قرار دادن صرفاً سود استخراج نفت و گاز و عدم در نظر گرفتن سایر هزینه ها در بخش های مختلف، برخی از شرکت ها مانند انکوئست EnQuest تا 113 درصد مشمول مالیات شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سایر شرکت‌های انرژی مانند شل، هاربر انرژی و بریتیش پترولیوم نیز اخیراً به دلیل قوانین مالیاتی، سهام خود را کاهش داده یا از حفاری دریای شمال خارج شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی