تایید یک داروی جدید برای سرطان کُشنده ریه

کدخبر: ۶۴۸۵۰۱
اقتصادنیوز: سازمان غذا و داروی ایالات متحده داروی جدیدی را برای درمان بیماران مبتلا به نوع پیشرفته سرطان کشنده ریه تایید کرد.
تایید یک داروی جدید برای سرطان کُشنده ریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نکته مهم این است که دارو "تارلاتاماب" فقط برای بیمارانی است که تمام گزینه‌های دیگر را برای درمان سرطان ریه سلول کوچک در مرحله گسترده انجام داده‌اند.

مدیسن نت گزارش داد، دکتر «جی برادنر»، معاون اجرایی تحقیق و توسعه و مدیر ارشد علمی، گفت: «تأیید تارلاتاماب یک لحظه مهم برای بیمارانی است که در حال مبارزه با سرطان سلول کوچک ریه در مرحله گسترده هستند. این دارو به بیمارانی که نیاز فوری به درمان‌های نوآورانه جدید دارند، امیدواری می‌دهد، و ما مفتخریم که این درمان مؤثر را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم به آنها ارائه دهیم.»

خبر مرتبط
این خوراکی‌ها تبخال را ضربه فنی می‌کنند

اقتصادنیوز: کلیه افرادی که به تبخال دچار می‌شوند، علایم مشترکی را از خود بروز نمی‌دهند. تعداد زخم‌ها، میزان شدت آن‌ها، میزان مسری بودن و مدت زمانی که روی بدن باقی می‌مانند، همگی این موارد به قدرت دستگاه ایمنی افراد بستگی دارد.

در یک کارآزمایی، تارلاتاماب امید به زندگی بیماران را سه برابر کرد و میانگین بقای آنها ۱۴ ماه بود. چهل درصد از کسانی که دارو را دریافت کردند، به درمان پاسخ دادند.

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد که علیرغم اثربخشی داروها، یک عارضه جانبی جدی به نام سندرم آزادسازی سیتوکین دارد. این سندرم زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بیش از حد کار می‌کند و علائمی مانند راش، ضربان قلب سریع و فشار خون پایین را ایجاد می‌کند.

در سرطان ریه سلول کوچک، این بیماری معمولاً تا زمانی که تشخیص داده می‌شود به فراتر از ریه گسترش می‌یابد. درمان استاندارد شیمی درمانی همراه با ایمنی درمانی است که حدود دو ماه به طول عمر بیماران می‌افزاید.

اکثر بیماران علیرغم انجام شیمی درمانی و ایمونوتراپی تنها ۸ تا ۱۳ ماه پس از تشخیص خود زنده می‌مانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی