رقابت بین ولیعهد بحرین و برادر ناتنی‌اش بالا گرفت

کدخبر: ۵۴۷۰۹۹
اقتصادنیوز: یک وب‌سایت فرانسوی از وجود «رقابت فزاینده» میان سلمان بن حمد ولی‌عهد و نخست وزیر بحرین و برادر ناتنی‌اش که مورد علاقه پادشاه است، خبر داد.
رقابت بین ولیعهد بحرین و برادر ناتنی‌اش بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در پی اقدامات اصلاحات اقتصادی ولی‌عهد بحرین، رقابت فزاینده‌ای میان او و برادر ناتنی‌اش که به سبب مسئولیش در زمینه انرژیT نفوذ و تأثیر زیادی روی اقتصاد کشور دارد، در جریان است.

وحشت آمریکایی‌ها از انتقام ایران از قاتلین سردار سلیمانی

وب‌سایت فرانسوی «اینتلیجس آنلاین» به نقل از منابع اطلاعاتی از وجود «رقابت فزاینده» میان سلمان بن حمد ولی‌عهد و نخست وزیر بحرین و «ناصر بن حمد آل خلیفه» برادر ناتنی‌اش که مورد علاقه پادشاه است و نفوذ زیادی در اقتصاد کشور به سبب مسئولیش در زمینه انرژی دارد، خبر داد و نوشت: ولی‌عهد بحرین در حال انجام اصلاحات همه جانبه در شرکت «ممتلکات» (صندوق سرمایه سلطنتی) از طریق حذف اشخاص کلیدی اقتصاد کشور پس از سال‌ها خدمت است.

در ادامه گزارش آمده است: «ژان کریستف دورون» شهروند فرانسوی-بحرینی، مشاور مالی قدیمی خاندان «آل خلیفه» و مدیر سابق بانک «بی.ان.پی. پاریبا» از جمله چهره‌های اصلی حذف شده توسط سلمان بن حمد ولی‌عهد بحرین است.

این وب‌سایت به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد که ولی‌عهد بحرین می‌خواهد از صندوق ثروت سلطنتی «ممتلکات» برای تزریق اکسیژن جدید به اقتصاد بحرین استفاده کند و در همین راستا، از اول ژانویه اقدام به تغییر مدیریت داخلی و ایجاد تغییرات مختلف در سطح کارکنان و مدیران ارشد کرده است.

پرتاب مواد آتش‌زا به سمت سرکنسولگری ترکیه

بر اساس این گزارش، ولیعهد بحرین با انتصاب «سلمان بن خلیفه آل خلیفه» وزیر دارایی، به عنوان رئیس هیئت مدیره جدید صندوق سلطنتی «ممتلکات» در سپتامبر گذشته، اصلاحات صندوق را آغاز کرده است.

وب‌سایت فرانسوی افزود: ژان کریستف دورون علی رغم ایفای نقش مهم در سیاست و راهبرد مالی بحرین به عنوان مشاور خاندان حاکم آل خلیفه طی ۳۰ سال گذشته، چندین منصب کلیدی را ترک خواهد کرد.

صندوق سلطنتی بحرین دارای حدود ۵۰ شرکت از جمله آلمینیوم بحرین، شرکت ارتباطات «بتلکو» و شرکت خودروسازی «مکلارن» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید