مسیح مهاجری:

نتیجه یکدست سازی در مدیریت کشور را دیدید؟ در دانشگاه هم همین خواهد شد

کدخبر: ۵۹۴۷۳۷
اقتصادنیوز: مسیح مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشت امروز خود در جمهوری اسلامی به بحث های اخیر درباره اخراج استادان دانشگاه ها پرداخت.
 نتیجه یکدست سازی در مدیریت کشور را دیدید؟ در دانشگاه هم همین خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: اخبار مربوط به یکدست ‌سازی دانشگاه‌ها و اخراج اساتیدی که با تفکر جناح حاکم موافق نیستند، بقدری غیرعادی به نظر می‌رسیدند که تا همین روزهای اخیر برای دوستداران کشور و انقلاب و نظام اسلامی غیرقابل باور بودند.متأسفانه اطلاعاتی که این روزها می‌رسند، صحت این اخبار را تأیید می‌کنند به ویژه آنکه در روزهای اخیر این یکدست ‌سازی شامل بعضی از سابقون انقلاب و دفاع مقدس که پرونده‌های سراسر افتخارآمیز از خدمت به کشور دارند نیز شده است.

شیوه یکدست ‌سازی دانشگاه‌ها و محروم ساختن دانشجویان و مراکز علمی از اساتیدی که دارای سلایق مختلف هستند، نه با عقل منطبق است و نه با سیره پیشوایان دینی سازگار است.
بالاتر از صحنه دانشگاه، حضور در صدا و سیماست که یک رسانه فراگیر است و می‌تواند تمام اقشار مردم را پوشش بدهد. آیت‌الله بهشتی، زمانی که در یکی از عالی‌ترین مناصب قدرت نظام جمهوری اسلامی حضور داشت، در مناظره با سران احزاب کمونیستی و مارکسیستی شرکت کرد و اصرار داشت این مناظره عیناً و بدون سانسور از تلویزیون و رادیو پخش شود. اینجانب در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی که موضوع مناظره شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی با دبیرکل حزب توده و تعدادی دیگر از سران احزاب مارکسیستی و کمونیستی را در دستور کار داشت، شاهد بودم که ایشان در برابر نظر مخالف بعضی از اعضا با قاطعیت گفت ما باید مشوق چنین مناظره‌هائی باشیم و به تمام مخالفین میدان بدهیم حتی از تلویزیون حرفشان را بزنند و جواب ما را بشنوند و مردم هم قضاوت کنند. این مناظره در خرداد 1360 از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و تمام گروه‌های مارکسیستی و کمونیستی را خلع ‌سلاح کرد.

 

نکته مهم‌تری که باید حتماً مورد توجه طرفداران یکدست ‌سازی دانشگاه‌ها قرار گیرد اینست که در شرایط کنونی که فضای مجازی در انتقال افکار و اندیشه‌های داخلی و خارجی بی‌رقیب و یکه‌تاز است، محدود ساختن فکر و علم در دانشگاه نه‌تنها جواب نمی‌دهد بلکه نتیجه عکس خواهد داد.

راه درست اینست که مسئولان دست از طرح یکدست ‌سازی بردارند و به ضوابطی که برای گزینش و ادامه کار اساتید وجود دارد عمل کنند. خوبست حضرات در این نکته نیز تأمل کنند که وقتی یکدست ‌سازی در مدیریت کشور تجربه ناکامی از آب درآمد، امید بستن به یکدست ‌سازی در عرصه علمی و فکری مثل دل بستن به سراب است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی