اولین حضور ایران در نشست سازمان شانگهای/ موضوع جلسه چه بود؟

کدخبر: ۵۹۶۹۹۲
اقتصادنیوز: هیأتی از ایران در چهلمین نشست «رتس» شورای ساختار منطقه‌ای مبارزه با تروریسم این سازمان شرکت کرد.
اولین حضور ایران در نشست سازمان شانگهای/ موضوع جلسه چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در پی عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، هیأتی از ایران در چهلمین نشست شورای ساختار منطقه‌ای مبارزه با تروریسم این سازمان موسوم به «رتس»شرکت کرد.

در این نشست که نمایندگان ۱۱ کشور شامل ۹ کشور عضو و دو ناظر در آن حضور داشتند، دستورکار از پیش تعیین شده مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات اتخاذ شده طی اسناد رسمی اعلام و به امضا نمایندگان کشورها رسید.

همچنین اعضا در این نشست ضمن تبریک صمیمانه نسبت به عضویت جمهوری اسلامی در سازمان، از حضور ایران در شورا به عنوان یکی از کشورهای مهم و موثر در تحولات منطقه استقبال کردند. 

گوترش ناامید شد/ جنگ اوکراین و روسیه به پایان نمی رسد؟

اعضای شورا در مورد آخرین تحولات مرتبط با تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی نیز به اظهارنظر پرداختند و  با محکوم‌کردن حملات تروریستی چند ماه اخیر از جمله حمله داعش به شاهچراغ پیشنهاداتی برای بازدارندگی از این گونه اقدامات تروریستی مطرح کردند. 

در این نشست از تلاش‌های کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تقدیر و از قربانیان، نیروها و فرماندهان نظامی از جمله شهید سپهبد قاسم سلیمانی تجلیل به عمل آمد. 

تداوم‌ مبارزه با داعش و ضرورت توجه به وضعیت افغانستان دو موضوع مهمی بود که در این نشست مورد توجه ویژه قرار داشت. 

ریاست این شورا در سال‌جاری بر عهده قزاقستان بود و این نشست با حضور مشاور امنیت ملی این کشور برگزار شد. ریاست سال آتی با نظر اعضا به چین واگذار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید