مدرک جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن چیست؟

کدخبر: ۵۹۸۰۵۱
اقتصادنیوز: کاخ سفید اعلام کرد که نمایندگان جمهوریخواهان مجلس در تحقیقات خود برای استیضاح جو بایدن هیچ مدرکی در مورد تخلف او ندارند.
مدرک جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارین ژان-پی‌یر چهارشنبه به وقت محلی گفت: آنها تمام سال را با تحقیق درباره رئیس جمهوری سپری کرده‌اند و به هیچ مدرکی درباره متخلف بودن وی نرسیده‌اند زیرا رئیس جمهوری هیچ تخلفی مرتکب نشده است.

وی با بیان اینکه جمهوریخواهان حمایت کافی برای رای‌گیری در مجلس نمایندگان در مورد آغاز روند استیضاح ندارند، افزود: حتی جمهوریخواهان مجلس نمایندگان نیز گفته‌اند که هیچ مدرکی علیه رئیس جمهوری وجود ندارد.

کوین مک‌کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در برابر فشار جناح تندور حزبش تسلیم شد و روز سه‌شنبه مجوز آغاز تحقیقات برای استیضاح بایدن را صادر کرد.

جمهوریخواهان بایدن دموکرات را متهم کرده‌اند که درباره کسب و کار جنجالی پسرش «هانتر» در خارج از آمریکا به مردم این کشور «دروغ» گفته است.

کسب و کار هانتر ۵۳ ساله در اوکراین و چین در زمانی که پدرش معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، همواره مورد انتقاد جمهوریخواهان بوده است.

وی پیشتر به مواد مخدر اعتیاد داشت و در حال حاضر بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در مورد پرونده فرار مالیاتی وی تحقیق می‌کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، هانتر بایدن به هیچ تخلفی در مورد کسب و کارش در خارج از آمریکا متهم نشده و هیچ مدرک معتبری درباره اقدام غیرقانونی جو بایدن بدست نیامده است.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید