دفاع امیر قطر ازمردم فلسطین درمجمع عمومی سازمان ملل

کدخبر: ۵۹۹۱۷۴
اقتصادنیوز: امیر قطر در سخنان خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را نظام آپارتاید قرن ۲۱ عنوان کرد.
دفاع امیر قطر ازمردم فلسطین درمجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر طی سخنان خود در هفتاد و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به مسائل مختلفی از جمله مسئله فلسطین پرداخت.

 

امیر قطر در ابتدای سخنان خود همراهی این کشور با ملت‌های مراکش و لیبی و قربانیان حوادث زلزله و جاری‌شدن سیل در این ۲ کشور آفریقایی را بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحول سریع فناوری و افزایش تکیه بر آن گفت: این موضوع افق‌های بی‌سابقه‌ای را در توسعه بشری می‌گشاید. باید با این توسعه همراه شویم و موانع موجود میان کشورهای جهان در این زمینه را از بین ببریم. ما مجدداً اعلام می‌کنیم که خواهان تلاش همگانی جهت جلوگیری از سو استفاده از فضای سایبری هستیم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که برخی کشورهای جهان دچار برخی دشواری‌ها هستند و ما باید برای رفع ستم از آنان اقدام کنیم.

امیر قطر در این سخنان رژیم صهیونیستی را نظام آپارتاید قرن ۲۱ عنوان کرد و افزود: ملت فلسطین نباید اسیر ستم‌های اشغالگران اسرائیلی باشند.

وی افزود: باعث تأسف است که امسال شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز در سودان هستیم. ما جنایاتی که در خارطوم و دارفور در حق غیرنظامیان انجام می‌شود را محکوم می‌کنیم و خواهان مجازات مرتکبان این جنایات هستیم.

امیر قطر اعلام کرد: خطر ارگان‌های دولتی لبنان را تهدید می‌کند و باید راه حلی سیاسی برای فضای خالی سیاسی در پست ریاست جمهوری لبنان پیدا شود.

وی افزود: ما به هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی جهت تضمین پایبندی به توافق دوحه ادامه می‌دهیم تا مانع از حرکت افغانستان به سوی بحرانی که حل‌کردن آن دشوار است بشویم.

امیر قطر در ادامه سخنان خود از همگان دعوت کرد که به منشور ملل متحد جهت احترام به حق حاکمیت کشورها و حفظ اراضی آنان متعهد باشند.

وی افزود: راه حل صلح‌آمیز برای حل‌وفصل درگیری‌ها به درازا می‌کشد و دشوار است، اما از جنگ کم‌هزینه‌تر است.

امیر قطر اعلام کرد: ما درک می‌کنیم که صادرات انرژی وظایفی را برای ما به عنوان یک شریک مورد اعتماد در قبال کشورهای جهان ایجاد می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید