بلینکن به عراق می‌رود/ مذاکره واشنگتن و بغداد درباره پایگاههای آمریکایی

کدخبر: ۶۰۷۹۶۴
منابع پارلمانی عراق از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه عراق به بغداد خبر دادند.
بلینکن به عراق می‌رود/ مذاکره واشنگتن و بغداد درباره پایگاههای آمریکایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  عضو کمیته روابط خارجی مجلس عراق روز شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی سفر « آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به بغداد را بسیار مهم ارزیابی کرد.

« عامر الفایز» اظهار داشت: سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به بغداد بویژه اینکه منطقه و جهان در نتیجه جنگ غزه در شرایط حساسی به سر می برد و به دلیل پیامدهای خطرناک و بزرگ این جنگ بر منطقه و جهان، بسیار مهم است،

وی اظهار کرد : طرف آمریکایی از دولت عراق می خواهد که به دلیل وزن منطقه ای خود، آرامش کشور را حفظ و از گسترش جنگ جلوگیری کند.

عضو کمیته روابط خارجی مجلس عراق ابراز عقیده کرد که همچنین موضوع ادامه هدف قرار گرفتن منافع و پایگاههای آمریکایی نیز در چارچوب مذاکرات بلینکن با مقامات عراقی قرار خواهد داشت.

این سفر همچنین در حالی انجام می شود که در پی حمایت واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، فراخوان ها و تحرکات علیه آمریکایی در عراق و درخواست ها برای بستن سفارت آمریکا رو به افزایش است. با اینحال وضعیت آینده روابط آمریکا و عراق بویژه با حملات و هدف قرارگرفتن منافع و پایگاههای آمریکا در عراق مبهم است.

پیشتر چرخش بغداد به سوی شرق و فاصله گرفتن از آمریکا، سبب شد که واشنگتن، عراق را تحت فشار بی‌سابقه قرار دهد و همین امر موجب بروز اعتراضات خیابانی و زمینه ساز برکناری دولت عادل عبدالمهدی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید