پلیس اسپانیا با معترضان در مادرید درگیر شد/ جدال پلیس و معترضان در مادرید

کدخبر: ۶۰۸۴۴۳
اقتصاد نیوز : پلیس اسپانیا و معترضانی که علیه لایحه عفو عمومی تظاهرات کرده بودند، دوشنبه شب مقابل مقر حزب حاکم سوسیالیست در مادرید درگیر شدند.
پلیس  اسپانیا با معترضان در مادرید درگیر شد/ جدال پلیس و معترضان در مادرید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، حدود چهار هزار نفر از جمله سانتیاگو آباسکال رئیس حزب راست افراطی «ووکس» در این تظاهرات شرکت کردند.

تلویزیون TVE گزارش داد که برخی از معترضان اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و بطری کردند. پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های پلاستیکی و گلوله‌های آتش‌زا استفاده کردند.

پیام مهم اسپانیا به اتحادیه اروپا: ما را در نسل‌کشی شریک نکنید

این اعتراضات پس از آن شروع شد که پدرو سانچز نخست وزیر موقت اسپانیا برای جلب حمایت ۲ حزب جدایی‌طلب ایالت کاتالان و تشکیل دولت ائتلافی جدید لایحه عفو عمومی را ارائه کرد.

کارلس پوجدمون که سال ۲۰۱۷ نقشی اساسی در تلاش برای استقلال کاتالان داشت، مهمترین شخصیتی است که از این لایحه نفع خواهد برد.

گزارش‌ها حاکی است که سوسیالیست‌ها در حال آغاز مذاکرات با حزب «خونتس» به رهبری پوجدمون هستند. اما لایحه سانچز با انتقاد احزاب محافظه‌کار و قضات مواجه شده است.

همچنین معترضانی که دوشنبه شب تظاهرات کردند، در شعارهایی علیه وی اعلام کردند: سانچز برو به زندان، پوجدمون برو به زندان. آنها بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: اسپانیایی حق و وظیفه دارند که از اسپانیا دفاع کنند.

همزمان با اعتراضات مادرید، برخی شهرهای دیگر از جمله بارسلونا نیز شاهد تظاهرات مشابهی بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید