شی جینپینگ: بی شک تایوان به چین خواهد پیوست

کدخبر: ۶۱۹۱۴۰
اقتصادنیوز :رئیس‌جمهوری چین دو هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان، امروز (یکشنبه) گفت که پیوستن این جزیره به چین اجتناب‌ناپذیر است.
شی جینپینگ:  بی شک تایوان به چین خواهد پیوست

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی تایوان در حالی در ۱۳ دسامبر برگزاری می‌شود که روابط میان تایپه و پکن پرتنش است.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس گرفتنش می‌داند. چین فشارهای نظامی خود را بر این جزیره افزایش داده تا ادعای مالکیتی خود را به کرسی بنشاند.

خبر مرتبط
ردپای چین در غزه/ اسرائیل افشاگری کرد

​ اقتصادنیوز :پس از آنکه گردان‌های شهید عزالدین القسام از هدف قرار دادن یک نظامی اسرائیل با سلاح «M۹۹» خبر داد، ارتش اسرائیل مدعی کشف چند قبضه سلاح چینی در نوار غزه شد.

با این وجود، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در اظهارات امروز خود که از تلویزیون چین پخش شد، ضمن اجتناب‌ناپذیر خواندن پیوستن این جزیره به سرزمین اصلی چین، از تهدید نظامی خودداری کرد.

خبر مرتبط
ادعای تازه آمریکا درباره سرنگونی بالن چینی

اقتصادنیوز : یک رسانه آمریکایی مدعی شد که پیش از انتشار خبر ورود بالن تجسسی چین به حریم هوایی این کشور، مقامات اطلاعاتی آمریکا مبداء یک شرکت اینترنتی متصل به این بالن را از داخل آمریکا ردگیری کردند!

او گفت: برقراری اتحاد در سرزمین مادری یک امر تاریخی اجتناب‌ناپذیر است. هموطنان در دو سوی تنگه تایوان باید تحت یک هدف مشترک متحد شده و به دنبال شکوه و ارتقای ملت چین باشند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رسانه‌های جهان کارنامه رئیس جمهوری ایران را بررسی کردند

      اقتصاد نیوز: رسانه‌های جهان در باب بخشی از میراث ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در عرصه سیاست خارجه تحلیل هایی را…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی