ادعای پنتاگون درباره رهگیری موشکهای یمنی

کدخبر: ۶۲۱۲۰۶
پنتاگون مدعی شد که نیروی دریایی آمریکا ۲۴ موشک و پهپاد نیروهای یمنی را رهگیری کرده است.
ادعای پنتاگون درباره رهگیری موشکهای یمنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مقامات پنتاگون ادعا کرده‌اند که نیروی دریایی آمریکا ۲۴ موشک و پهپاد نیروهای یمنی را که از یمن پرتاب شده بودند، رهگیری و ساقط کرد.

یک مقام آمریکایی هم روز سه‌شنبه در گفتگو با فاکس نیوز ادعا کرده بود که یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ چند پهپاد و موشک را که از مناطق تحت کنترل یمن شلیک شده بودند، سرنگون کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای یمن، شامگاه سه‌شنبه حمله پیچیده‌ای را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های ضد کشتی انجام دادند.

به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا، هواپیماها، کشتی‌ها و یک کشتی انگلیسی ۱۸ پهپاد پرتاب شده توسط نیروهای یمن را سرنگون کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین افزود که دو موشک کروز و یک موشک ضدکشتی را که یمنی‌ها به سمت دریای سرخ شلیک کردند، ساقط کردیم.

براساس گزارش فرماندهی مرکزی آمریکا، نیروهای یمنی حمله خود را در جنوب دریای سرخ به سمت خطوط کشتیرانی بین‌المللی آغاز کردند و این حمله بیست و ششمین حمله‌ای است که نیروهای یمن به خطوط کشتیرانی در دریای سرخ از ۱۹ نوامبر انجام می‌دهند.

ساعاتی پیش از این نیز، یک منبع نظامی یمنی به شبکه الجزیره گفته بود که نیروهای یمن یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید