واکنش حماس به نشست محرمانه در پاریس!

کدخبر: ۶۲۵۲۴۸
اقتصادنیوز : در پی برگزاری نشست محرمانه‌ای در پاریس با محوریت دستیابی به توافق برای توقف جنگ در غزه و ارائه پیش‌نویس توافق صورت گرفته به جنبش حماس، این جنبش اعلام کرد که طی روزهای آتی به تفاهمات صورت گرفته پاسخ خواهد داد.
 واکنش حماس به نشست محرمانه در پاریس!

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «محمد نزال» از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با «الجزیره مباشر» اظهار کرد: پاریس یکشنبه میزبان نشستی برای پایان دادن به موضوع جنگ و اسرا بود و طرف‌های حاضر در پایتخت فرانسه به یک چشم‌انداز مشترک دست یافتند که ظرف چند ساعت به دست ما خواهد رسید تا درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری سما، نزال با بیان اینکه موضع حماس انعطاف پذیر و باز است و می‌خواهد تجاوز به ملت فلسطین را متوقف کند، خاطرنشان کرد که روند تبادل اسرا بخشی جدایی ناپذیر از مذاکرات است.

خبر مرتبط
2 دیدار جداگانه مقامات مصری با حماس و اسرائیل در قاهره درباره مسائل پیچیده

اقتصادنیوز : منابع مصری مطلع از تحرکات مربوط به جنگ اسرائیل در نوار غزه در اظهارات اختصاصی به العربی الجدید خبر دادند به طوریکه شامگاه دوشنبه ۲ نشست جداگانه در قاهره پایتخت مصر برگزار شد که یکی از آنها بین مقامات مصری و هیئتی از رهبری جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و نشست دیگر با هیئت اسرائیلی شامل شخصیت‌های امنیتی و نظامی بود.

وی ادامه داد: پاسخ جنبش حماس به پیشنهاد دستیابی به توافق جدید درباره جنگ و تبادل اسرا تا پایان هفته آماده خواهد شد.

در همین راستا، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس نیز گفت که آتش بس در غزه مقدمه اصلی هر اقدام بعدی است.

النونو در گفت‌وگو با شبکه المیادین با بیان اینکه آتش بس با تبادل اسرا و بازسازی غزه همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: نکته اصلی توقف تجاوز به نوار غزه است و زمانی که این امر محقق شد، اقدامات بعدی انجام می‌شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه مدعی شد مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای تبادل جدید اسرا به توافق رسیدند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا می‌گوید پیش‌نویس توافق جدید به جنبش حماس ارائه می‌شود.

بر اساس توافق، اسرای آمریکایی و صهیونیستی باقی‌مانده به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شوند که از زنان و کودکان شروع می‌شود. این توافق شامل توقف تدریجی درگیری‌ها، ارسال کمک‌ها به غزه و آزادی اسرای فلسطینی است.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام بلندپایه این رژیم گزارش داده بودند نشست پاریس میان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر درباره مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس روز یکشنبه به پایان رسید و پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نشست پاریس که در مورد توافق تبادل اسرا میان حماس و این رژیم برگزار شد «سازنده» بود، اما هنوز شکاف‌هایی وجود دارد.

این نهاد در ادامه خبر داد طرف‌ها طی هفته جاری به مذاکره درباره توافق تبادل اسرا ادامه خواهند داد.

دفتر نتانیاهو همچنین انتشار اخباری توسط رسانه‌های عبری مبنی بر دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس را تکذیب کرد.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گزارش‌ها درباره توافق تبادل اسرا با حماس و آتش‌بس موقت در نوار غزه نادرست است و شامل شروطی است که برای اسرائیل غیرقابل قبول است.»

دفتر نتانیاهو درحالی چنین توافقی را تکذیب کرده است که «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از تلاش‌های جدی ارتش و نهادهای امنیتی این رژیم برای آرام کردن اوضاع و فراهم کردن شرایط بازگرداندن اسرای صهیونیست خبر داد.

وی گفت که درحال حاضر ۱۳۶ اسیر صهیونیست در نوار غزه هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید