آخرین وضعیت تعلیق رابرت مالی در وزارت خارجه آمریکا

کدخبر: ۶۲۹۱۹۱
اقتصادنیوز: بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا تعلیق سال گذشته رابرت مالی را بررسی می کند.
آخرین وضعیت تعلیق رابرت مالی در وزارت خارجه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری سمافور با استناد به نامه‌ای به کنگره در تاریخ ۲۳ ژانویه گزارش داد، بازرس کل وزارت امور خارجه ایالات متحده در حال بررسی تعلیق سال گذشته رابرت مالی، فرستاده ویژه این کشور در امور ایران است.

بر اساس این گزارش، بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا تحقیقات داخلی در این خصوص را آغاز کرد. 

رایان هولدن، مدیر امور کنگره و عمومی بازرس کل اعلام کرد که دامنه بررسی ویژه تعلیق مجوز رابرت مالی شامل رویه‌هایی است که وزارت برای تعلیق مجوز استفاده کرد. در این بررسی از مقاماتی که در تصمیم تعلیق مالی دخیل بوده‌اند تحقیق می‌شود.

خبر مرتبط
اقدام جدید آمریکا علیه رابرت مالی

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کردند که خواستار کاهش حقوق «رابرت مالی»، نماینده ویژه سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران است.

رابرت مالی در آوریل ۲۰۲۳ به دلیل سوء استفاده احتمالی از اطلاعات طبقه بندی شده به حالت تعلیق درآمد. او که در حال حاضر از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه ایران در وزارت امور خارجه برکنار شده، به عنوان استاد و مدرس مدعو در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون به تدریس درس‌های «تصمیم‌گیری سیاست خارجی» و «دیپلماسی» خواهد پرداخت. او پاییز سال گذشته یک دوره فارغ التحصیلی در زمینه تصمیم گیری در زمینه سیاست خارجی تدریس خواهد کرد و یک تا دو دوره کارشناسی در بهار با تمرکز بر ترکیبی از دیپلماسی، مذاکره و سیاست خارجی درس خواهد داد.

خبر مرتبط
چالش جدید برای آرین طباطبایی؛ تکرار سرنوشت رابرت مالی؟

اقتصادنیوز: دنیای اقتصاد در گزارشی به بررسی روند جدید تصفیه حساب‌های سیاسی حول محور ایران در آمریکا پرداخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی