نگرانی عمیق پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران و روسیه

کدخبر: ۶۳۵۶۶۶
اقتصادنیوز: سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ایالات متحده به حکومت نظامی نیجر در مورد سطح روابط خود با روسیه و ایران ابراز نگرانی کرده است.
نگرانی عمیق پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ایالات متحده به حکومت نظامی نیجر در مورد سطح روابط خود با روسیه و ایران ابراز نگرانی کرده است.

سابرینا سینگ اعلام کرد مقامات آمریکایی هفته گذشته به نیجر سفر کرده بودند تا نگرانی‌های واشنگتن در مورد توسعه روابط این کشور با روسیه و ایران را بیان کنند.

این سفر درحالی انجام شد که حکومت نظامی حاکم نیجر در روز شنبه توافقنامه نظامی کلیدی را که اجازه حضور نظامی آمریکا در خاک این کشور را می داد، لغو کرد.

خبر مرتبط
استفان والت از پاشنه آشیل آمریکا می‌گوید/ چرا واشنگتن مسئول جنگ در اوکراین و خاورمیانه هست؟

اقتصادنیوز: استفان والت با اشاره به پیامدهای جنگ در اوکراین و خاورمیانه، آنچه رخ داده را ماحصل اشتباهات دستگاه سیاست خارجی آمریکا و تمرکز این کشور بر گفتمانی می داند که اصل بازدارندگی را کنار گذاشته و مداخله را در اولویت های خود تعریف کرده است.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون گفت: "هیات آمریکا در نیجر بود تا تعدادی از نگرانی ها را مطرح کند. ما از مسیری که نیجر در آن قرار دارد، نگرانیم. بنابراین این گفتگوها مستقیم و صریح بود و نگرانی های خود را مطرح کردیم."

سینگ در  توضیح بیشتر این  نگرانی‌ها به خبرنگاران گفت: «مقامات آمریکا نسبت به روابط بالقوه نیجر با روسیه و ایران ابراز نگرانی کردند.»

آمریکا حدود هزار نظامی را به بهانه مبارزه با سازمان های تروریستی در نیجر مستقر کرده بود.

در پایان سال گذشته، دولت نیجر قراردادهای همکاری نظامی با فرانسه را نیز لغو کرد و این کشور را مجبور به خروج نیروهای خود در تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته از نیجر کرد.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری محمد بازوم رئیس‌جمهوری این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند.

کودتاچیان نیجر ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید