شهادت ۱۲ فلسطینی در بمباران رفح توسط جنگنده‌های اسرائیلی

کدخبر: ۶۳۷۱۶۴
اقتصادنیوز: منابع فلسطینی شهادت ۱۲ نفر را در بمباران خانه‌ای در رفح تایید کردند.
شهادت ۱۲ فلسطینی در بمباران رفح توسط جنگنده‌های اسرائیلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شهادت ۱۲ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در رفح تأیید شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، گفته شده که جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند و در این جنایت ۱۲ فلسطینی از جمله شماری زن و کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم زخمی شدند.

روز پنجشنبه نیز ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن شمار دیگری از نظامیان خود در درگیری‌ها با نیروهای مقاومت در نوار غزه اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۸ نظامی دیگر این رژیم در نبردهای غزه مجروح شدند.

خبر مرتبط
عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا که سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است، می‌گوید عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد.

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم امروز اعلام کردند که تجمعات سربازان و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی بیمارستان شفا در غرب شهر غزه بمباران کرده است.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه هم روز پنجشنبه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا اعدام کردند.

بنا به اعلام این دفتر، ۵ پزشک و پرسنل کارد درمان بیمارستان شفا در میان اعدام شدگان قرار داشتند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران با بمباران ساختمان بیمارستان، کادر پزشکی و آوارگانی که درون ساختمان پناه گرفته‌اند را وادار به خروج از ساختمان می‌کنند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

از سوی دیگر، دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه رژیم صهیونیستی را ملزم به تضمین عدم نقض حقوق فلسطینیان در غزه از سوی نظامیان خود کرد.

دیوان دادگستری بین‌المللی روز پنج شنبه حکم جدیدی اعلام کرد که به موجب آن رژیم صهیونیستی به انجام اقدامات لازم و مؤثر جهت همکاری با سازمان ملل برای کمک رسانی به غزه ملزم می‌شود.

دیوان دادگستری بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید ارائه خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را بدون هرگونه مانعی به صورت گسترده تضمین کند.

دیوان دادگستری بین‌المللی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا تضمین کند نظامیان این رژیم حقوق فلسطینیان در غزه را نقض نمی‌کنند.

دیوان بین المللی دادگستری رژیم صهیونیستی را ملزم به افزایش ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی به غزه کرد و از این رژیم خواست این گذرگاه‌ها را تا زمانی که لازم باشد باز نگه دارد.

در حکم جدید دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه آمده است که رژیم صهیونیستی باید ظرف یک ماه از تاریخ صدور این حکم، گزارشی را درباره اقداماتی که در خصوص کمک رسانی به غزه اتخاذ خواهد کرده، به این دیوان ارائه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید