ترامپ چگونه از توقیف امپراطوری تجاریش جلوگیری کرد ؟

کدخبر: ۶۳۷۸۴۹
اقتصادنیوز : رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ اقدام به ثبت وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری در پرونده قضایی خود به اتهام کلاهبرداری در نیویورک کرده و از توقیف دارایی‌اش توسط مقام‌های ایالتی که امپراتوری تجاری او را با مشکل مواجه می‌کرد، جلوگیری کرده است.
ترامپ چگونه از توقیف امپراطوری تجاریش جلوگیری کرد ؟

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا قرار است در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آتی با جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات فعلی کشورش رقابت کند.  روز ۱۶ فوریه گذشته ترامپ در دادگاه نیویورک در ارتباط با اتهام کلاهبرداری از طریق اغراق در اعلام ارزش خالص دارایی‌هایش به میزان میلیاردها دلار با هدف گرفتن وام‌ها و بیمه‌های بهتر محکوم شد.

خبر مرتبط
شرط بندی کرملین بر بازگشت ترامپ/ پوتین برای اوکراین چه خوابی دیده است؟

اقتصادنیوز: پوتین ممکن است به فکر ابتکارات دیپلماتیک پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 17 مارس باشد، اگرچه بعید است پیشنهادهایش معتبر باشند. شاید او امیدوار است که اگر ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده شود، کی‌یف در اختیارش قرار خواهد گرفت.

در پی صدور این حکم محکومیت دادگاه برای دونالد ترامپ وثیقه ۴۵۴ میلیون دلاری تعیین کرد، اما بعدا دادگاه استیناف روز ۲۵ مارس گذشته مبلغ وثیقه ترامپ را مشروط به این که در عرض ۱۰ روز آن را ارائه کند، تخفیف داد.

یک هیئت استیناف متشکل از سه قاضی قرار است یک جلسه دادرسی را برای بررسی فرجام خواهی ترامپ برگزار کنند. به نوشته گاردین، رای اخیر دادگاه استیناف به تخفیف پیدا کردن وثیقه ترامپ مشخص نمی‌کند که رای نهایی دادگاه در رابطه با این پرونده چگونه خواهد بود.

وثیقه ثبت شده توسط ترامپ دیگر به لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک اجازه نمی‌دهد به سراغ توقیف دارایی‌های ترامپ از جمله برج ترامپ، مجتمع تفرجگاهی مجهز به زمین گلف او در منطقه وستچستر و ملک مشهور او در ایالت فلوریدا معروف به «مارالاگو» برود.

ترامپ اتهاماتش در این پرونده را رد کرد و این پرونده را آنچه عملیات سیاسی «شکار جادوگر» توسط لتیسیا جیمز توصیف می‌کند، خوانده است.

این دادستان دموکرات نیویورک در سال ۲۰۲۲ ترامپ را هدف شکایت قرار داد.

آرتور انگورون، قاضی دادگاه نیویورک در حکم ۹۲ صفحه‌ای خود شرح داد رئیس جمهور سابق آمریکا به معاونانش دستور داده بود ارزش دارایی‌های او در مدت یک دهه قبل از ورود او به سیاست را تا سطح مطلوبش تغییر دهند.

این پرونده قضایی یکی از مجموعه پرونده‌های قضایی مطرح شده علیه این رئیس جمهور آمریکا است. یکی دیگر از پرونده‌های او در نیویورک به اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر آمریکایی فیلم‌های مستهجن در پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نیز قرار است در ۱۵ آوریل به جریان بیفتد.

۲ پرونده قضایی دیگر نیز در ارتباط با تلاش‌ ترامپ برای لغو شکستش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به جو بایدن علیه این رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شده و یک پرونده دیگر نیز از بابت سوءمدیریت اسناد دولتی طبقه‌بندی شده علیه ترامپ مطرح است.

این پرونده‌ها دستخوش تاخیرهای متعدد شده و ممکن است قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده آمریکا به مرحله محاکمه نرسند.

ترامپ در هیچ یک از این پرونده‌ها اتهاماتش را نپذیرفته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید