دوئل نتانیاهو و حماس بر سر توافق آتش‌بس/حماس: فریبکاری می‌کنند

کدخبر: ۶۳۸۰۲۹
اقتصادنیوز: دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: «اسرائیل انتظار دارد که میانجی‌گران در مورد حماس اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای پیشبرد مذاکرات به سوی دستیابی به توافق انجام دهند. دولت اسرائیل همچنان به تمام تلاش‌های لازم برای آزادی اسیران نزد حماس ادامه می‌دهد.»
 دوئل نتانیاهو و حماس بر سر توافق آتش‌بس/حماس: فریبکاری می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، دفتر نخست وزیری این رژیم افزود که در چارچوب مذاکرات و با میانجیگری سودمند مصر، میانجی‌ها پیش‌نویس پیشنهاد جدیدی را برای ارائه به جنبش حماس تهیه کردند.

این دفتر در پیامی که در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» منتشر کرد، بدون اشاره به سنگ اندازی‌های این رژیم ادامه داد: «اسرائیل انتظار دارد که میانجی‌گران در مورد حماس اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای پیشبرد مذاکرات به سوی دستیابی به توافق انجام دهند. دولت اسرائیل همچنان به تمام تلاش‌های لازم برای آزادی اسیران نزد حماس ادامه می‌دهد.»

محمود مرداوی، رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز روز سه‌شنبه تاکید کرد که اشغالگران درباره «پرونده‌های اساسی» فریبکاری می‌کنند و جنبش او هیچ پیشنهاد جدیدی در چارچوب مذاکرات آتش‌بس از میانجی‌ها دریافت نکرده است.

مرداوی در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که «اشغالگران خواهان معامله تبادل اسرا هستند، اما نمی‌خواهند درباره مواضع اساسی مربوط به بازگشت آوارگان، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رهایی آرام از کشتار و بمباران و آغاز بازسازی موسسات، خیابان‌ها و بیمارستان‌ها که منجر به معامله شرافتمندانه تبادل اسیران می‌شود، مذاکره کنند».

خبر مرتبط
هشدار ابراهیم متقی؛ نباید در دام سیاستهای اسرائیل بیفتیم

اقدامات اسرائیل علیه اهداف، منابع و سوژه‌‌‌های امنیتی ایران کاملا قابل پیش‌بینی بود.

بنیامین نتانیاهو نیز روز دوشنبه گفت که پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسیران در مذاکرات قاهره تدوین و به حماس ارائه شده است.

یکشنبه کانال قاهره الاخباریه از آغاز مذاکرات قاهره در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در نوار غزه خبر داد. دیوید بارنیا، رئیس موساد و رونن بار، رئیس شین بت، به عنوان بخشی از مذاکرات برای تکمیل قرارداد مبادله اسیران به قاهره و دوحه رفتند.

این در حالی است رهبران خانواده‌های اسرای اسرائیلی که در حال برپایی چادرهای اعتراضی در بیت‌المقدس هستند، نسبت به «ترفندهای» جدیدی که بنیامین نتانیاهو در مدیریت مذاکرات با جنبش فلسطینی دنبال می‌کند، هشدار دادند.

خبر مرتبط
واکنش مجلس اعلای اسلامی عراق به حمله به کنسولگری ایران/ اسرائیل به اهداف خود در غزه نرسید

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد.

نمایندگان خانواده‌های اسیران صهیونیست تایید کردند که به او اعتماد ندارند و معتقدند که تشدید مبارزه با او تنها راه تاثیرگذاری بر دولت برای پیشبرد مذاکرات است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید