تشکر عمار حکیم از ایران + جزئیات

کدخبر: ۶۳۸۴۷۵
اقتصادنیوز : رهبر جریان حکمت ملی عراق از تلاش‌های ایران در حمایت از مساله فلسطین و گرامیداشت روز جهانی قدس قدردانی کرد.
تشکر عمار حکیم از ایران + جزئیات

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن عید سعید فطر، از همگان خواست که در فلسفه روزه‌داری و اینکه چگونه به ضیافت خداوند تبدیل می‌شود تأمل کنند و گفت که روزه‌داری اراده انسان برای تحقق اهداف بزرگ را عملی می‌کند.

خبر مرتبط
لحظه ورود رئیسی به راهپیمایی روز قدس

اقتصادنیوز : رییس جمهور در راهیمایی روز قدس مشارکت کرد .

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به جنگ غزه تاکید کرد: ماه رمضان امسال با کشتار دسته‌جمعی در سرزمین‌های فلسطینی و زیر پا گذاشتن همه ارزش‌های انسانی و قراردادی در حملات مداوم به مردم محاصره‌شده غزه همراه است؛ هر سختی به گشایش خواهد انجامید و آنها دو روی یک سکه‌اند.

حکیم ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین گفت که بحران غزه تصور مظلومیت رژیم صهیونیستی را که در هفت دهه گذشته به آن دامن زده می‌شد نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به جانبداری غرب از رژیم صهیونیستی افزود: این جانبداری باعث شده که جهان غرب با فروپاشی ارزش‌ها مواجه و آشکار شود که شعارهایی که تبلیغ می‌کرد دروغی بیش نیست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که افکار عمومی جهان با فلسطینیان است و لازم است همه این متغیرها با جدیت بررسی شود.

قدردانی عمار حکیم از تلاش‌های ایران در حمایت از مساله فلسطین

حکیم با تاکید بر اینکه حمله به هیئت‌های دیپلماتیک خارجی نقض حقوق بشر و معاهدات بین‌المللی است، جامعه جهانی را در اجرای قطعنامه سازمان ملل درباره توقف جنگ مسئول دانست.

حکیم با بیان اینکه هر کسی که از رژیم صهیونیستی حمایت و دفاع کرد، مسئول خون‌های ریخته‌شده است، از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مساله فلسطین قدردانی و گرامیداشت روز جهانی قدس و فراخوان امام خمینی (قدس سره) درباره برگزاری راهپیمایی در حمایت از مسئله فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را یادآور شد.

وی با اشاره به ثبات سیاسی کنونی در عراق از سران تشکل‌های اهل سنت خواست که برای توافق درباره نامزد ریاست مجلس نمایندگان با یکدیگر به تفاهم برسند و بر اهمیت تعیین جلسه‌ای بعد از عید فطر برای انتخاب رئیس مجلس بر اساس سازوکارهای دموکراتیک تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین از حزب دموکرات کردستان خواست که در انتخابات پارلمانی اقلیم شرکت و در موضع خود درباره تحریم انتخابات تجدید نظر کند تا همگان در ثبات عراق سهیم باشند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید