سفر قریب الوقوع روسای امنیتی اسرائیل به قاهره / معامله مهم در راه است

کدخبر: ۶۳۸۴۸۸
اقتصادنیوز : منابع عبری اعلام کردند که روسای سرویس‌های امنیتی اسرائیل ظرف چند روز آینده در تلاش برای «تحقق گشایش در مذاکرات» به قاهره، پایتخت مصر سفر خواهند کرد.
 سفر قریب الوقوع روسای امنیتی اسرائیل به قاهره / معامله مهم در راه است

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که رئیس موساد، رئیس شاباک و ژنرال «نیتزان آلون» (مسئول پرونده زندانیان) طی روزهای آتی در راستای تلاش برای تحقق گشایش در مذاکرات مرتبط با معامله تبادل اسرا به قاهره سفر کنند.

خبر مرتبط
اسرائیل در آستانه روزهای پایانی قرار دارد

اقتصادنیوز : رییس قوه قضاییه با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه، گفت که امروز دیگر کسی در دنیا کمترین تردیدی در خصوص جنایتکار بودن اسرائیل ندارد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این مطلب گفت، آمریکایی‌ها خواستار برگزاری این نشست شدند، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است. همزمان رئیس سازمان سیا با میانجی‌گران در پایتخت مصر به این نشست خواهد پیوست.

این منبع ادامه داد: «البته هدف، ایجاد راهکاری برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات است که بعد از فشارهای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به نتانیاهو برای اعطای اختیارات گسترده‌تر به تیم‌های مذاکره کننده خود انجام می‌شود تا بدون هیچ‌گونه تاخیری به توافق برسند.

به گفته این رسانه عبری، آمریکایی‌ها بر این باورند که ناگزیرند درباره موضوعی واحد به راه حل میانه‌ای دست یابند و به باور آنها، اگر تل‌آویو در این مورد کوتاه بیاید، حماس را به سمت حل‌وفصل سوق خواهد داد.

شبکه ۱۲ عبری ادامه داد: «اسرائیل تاکنون پاسخی رسمی از سوی حماس درباره پیشنهاد معامله دریافت نکرده است. پیشنهاد ارائه شده از سوی میانجی‌ها و نه از سوی اسرائیل ارائه شد و بدیهی است که پیشنهادی بلند مدت بود، حتی بیشتر از اختیارات گسترده‌ای که «دیوید بارنیا»، رئیس موساد از کابینه جنگ دریافت کرد. بنابراین برخی ارزیابی می‌کنند که حماس این پیشنهاد را رد خواهد کرد و اسرائیل را عامل شکست مذاکرات می‌دانند.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید