وال استریت ژورنال مدعی شد

ناوهای آمریکایی به حرکت درآمدند/ آماده‌باش واشنگتن برای حفاظت از اسرائیل

کدخبر: ۶۴۰۱۶۳
اقتصادنیوز: همزمان با افزایش گمانه زنی ها درباره پاسخ احتمالی ایران به رژیم اسرائیل، منابع خبری از فعل و انفعال های نظامی ایالات متحده و اسرائیل خبر داده اند.
ناوهای آمریکایی به حرکت درآمدند/ آماده‌باش واشنگتن برای حفاظت از اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز، ایالات متحده ناوهای جنگی را برای محافظت از رژیم اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه به سرعت مستقر کرد، به این امید که حمله احتمالی مستقیم ایران به اسرائیل را که ممکن است به زودی انجام شود، متوقف کند.

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اختصاصی در این باره نوشت، فعل و انفعال‌های ایالات متحده که بخشی از تلاش این بازیگر برای جلوگیری از درگیری گسترده تر در خاورمیانه است، پس از هشدار ادعایی یک منبع آگاه در مورد زمان و مکان حمله احتمالی ایران سرعت پیدا کرده است. با این حال، این منبع آگاه مدعی است که ایران هنوز در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

ژنرال اریک کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده، روز جمعه در مورد حمله احتمالی ایران با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفتگو کرد. به گفته وزارت دفاع اسرائیل، گالانت مدعی شد: «ما با همکاری نزدیک شرکای خود آماده دفاع از خود در زمین و هوا هستیم و می دانیم که چگونه پاسخ دهیم». همزمان مقامات آمریکایی مدعی شدند که اقدامات ایالات متحده شامل جابجایی دو ناوشکن است که یکی از آنها قبلاً در منطقه مستقر بود و دیگری که به آنجا هدایت شده؛ آنها افزودند که حداقل یکی از این شناورها حامل سیستم دفاع موشکی «ایجیس» است.

به ادعای وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی از این بیم دارند که حمله احتمالی ایران به اسرائیل می‌تواند واکنش اسرائیل را به دنبال داشته باشد. این گزاره ادعایی می‌تواند جرقه درگیری منطقه‌ای را کلید بزند. جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که تهدیدات ایران برای حمله به اسرائیل "واقعی" و "قابل اجرا" است. ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، پس از نشستی جداگانه با فرماندهان درباره آمادگی نیروهای اسرائیلی، با کوریلا دیدار داشت.

اواخر پنجشنبه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، با گالانت تماس گرفت تا به او اطمینان دهد که اگر تهران به خاک سرزمین های اشغالی حمله کند، واشنگتن از نزدیکترین متحد خود در منطقه دفاع خواهد کرد. آستین به گالانت گفت: «اسرائیل می‌تواند برای دفاع از خود روی حمایت کامل ایالات متحده حساب کند».

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید