طعنه تند اولیانوف/ مانع برجام شُدید، خاورمیانه به تشنج کشیده شد

کدخبر: ۶۴۰۶۸۵
اقتصادنیوز: نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه به دلیل امتناع غرب از بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن شده است.
طعنه تند اولیانوف/ مانع برجام شُدید، خاورمیانه به تشنج کشیده شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

خبر مرتبط
حمایت نماینده روسیه از پاسخ ایران در نشست اضطراری سازمان ملل

اقتصادنیوز: نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با حمایت از پاسخ کوبنده ایران به تجاوز اخیر اسرائیل تاکید کرد نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ ایران، رویکرد دوگانه و مزورانه غرب را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

خبر مرتبط
پیش بینی روسیه از آینده تنش در خاورمیانه

اقتصادنیوز : معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به تحولات منطقه گفت: آمریکا خواهان جنگ بزرگ در خاورمیانه نیست و سعی در حفظ تعادل و خویشتنداری دارد.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید