سندی بر نسل کشی مردم غزه/ کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا

کدخبر: ۶۴۰۹۵۷
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به کشف گور دسته‌جمعی در بیمارستان الشفا گفت که رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی مردم غزه است.
سندی بر نسل کشی مردم غزه/ کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، گفت: کشف گور دسته‌ جمعی در بیمارستان الشفا شاهدی بر جنگ نسل کشی است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با گورهای دسته جمعی به دنبال فرار از پاسخگویی بین المللی است، افزود: جامعه جهانی نباید رژیم اشغالگر را از مجازات مصون نگه دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که پیکرهای ۹ فلسطینی که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در محوطه بیمارستان الشفا به شهادت رسیده بودند، روز دوشنبه از زیر آوار خارج شده است.

خبر مرتبط
سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه نسل کشی است

اقتصادنیوز : «الیزابت وارن» سناتور دموکرات آمریکایی در اظهاراتی گفت که دادگاه‌های بین‌المللی می‌توانند اقدامات اسرائیل را در غزه نسل‌کشی تفسیر کنند و شواهد زیادی هم برای این امر دارند.

«اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در این باره اعلام کرد که رژیم اشغالگر، ۴۰۰ فلسطینی را در مجتمع بیمارستانی الشفا به شهادت رساند که امروز توانستیم پیکرهای چند تن از آنان را از زیر آوار خارج کنیم.

الثوابته افزود: در میان پیکرهای کشف شده، پیکر شماری از بیماران بستری شده در بیمارستان الشفا به چشم می‌خورد که از زیر آوار در محوطه این بیمارستان خارج شده است.

خبر مرتبط
مادورو نسل کشی در غزه را هولوکاست نامید

اقتصادنیوز : رئیس‌ جمهور ونزوئلا گفت که مردم فلسطین بیش از ۷۵ سال است که قربانی نسل‌کشی بوده‌اند و آنچه را که تجربه می‌کنند هولوکاست نامید.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه تاکید کرد: همراه برخی از پیکرها، لوازم پزشکی مورد استفاده بیماران نیز کشف شده است.

رسانه‌های فلسطینی سه‌شنبه گذشته گزارش دادند که تیم‌های پزشکی پس از پایان جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا در شهر غزه، ۳۸۱ جسد در اطراف این بیمارستان کشف کردند.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که تیم‌های امدادی ۳۰ جسد تجزیه شده را نیز در مناطق مختلف خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه (۱۳ فروردین) از داخل بیمارستان الشفا و مناطق اطراف آن عقب نشینی کرد.

نظامیان این رژیم طی ۲ هفته اشغال این بیمارستان، ویرانی بسیار گسترده و فاجعه انسانی هولناکی برجای گذاشتند. آنها همچنین بخش گسترده‌ای از ساختمان‌های بیمارستان و منازل اطراف آن را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید