مخالفت صدراعظم آلمان با ارسال موشک های تاروس به اوکراین

کدخبر: ۶۴۳۳۳۸
صدراعظم آلمان تاکید کرد: هیچ یک از نیروهای آلمان یا ناتو در جنگ اوکراین و روسیه نخواهند جنگید.
مخالفت صدراعظم آلمان با ارسال موشک های تاروس به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  صدراعظم آلمان که در گردهمایی حزب چپ میانه سوسیال دموکرات (SPD) در شهر لونبورگ در شمال آلمان سخنرانی می‌کرد، افزود: سلاح‌هایی وجود دارند که تنها در صورتی می‌توان آنها را به اوکراین ارسال کرد که بر استفاده از آنها نظارت دقیق داشته باشید و موشک‌های تاروس از جمله این سلاح‌ها است.

وی با اشاره به دقت بالای موشک‌های تاروس در نابود کردن اهداف خود در فاصله ۵۰۰ کیلومتری، تاکید کرد: تاروس یک سامانه تسلیحاتی دقیق و موثر است و اگر بخواهیم آن را به اوکراین بدهیم باید بر سازوکار انتخاب اهدافی که برای نابودی آنها قرار است از این موشک استفاده شود دخالت داشته باشیم.

شولتس در ادامه افزود: برای تحقق این امر ناچار خواهیم شد که نیروهای آلمانی را همراه با موشک‌های تاروس به اوکراین اعزام کنیم و چنین چیزی امکان نخواهد داشت چرا که در صورت انجام این کار، در این جنگ مداخله کرده‌ایم و ما هرگز این کار را نخواهیم کرد.

صدراعظم آلمان در ادامه با بیان اینکه هیچ یک از نیروهای آلمان یا ناتو در جنگ اوکراین و روسیه نخواهند جنگید، خاطرنشان کرد: نیروهای آلمانی نه در داخل اوکراین و نه در خارج از این کشور در اقدامات جنگی مانند انتخاب اهداف و مواردی از این دست، مشارکت نخواهند کرد.

به نوشته دویچه وله، شولتس معتقد است که ارسال سلاح‌هایی مانند موشک تاروس به اوکراین می‌تواند خطر تشدید درگیری و کشاندن پای آلمان به جنگ را به همراه داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید