بازداشت یک پلیس انگلیسی به جرم حمایت از حماس

کدخبر: ۶۴۴۰۸۹
اقتصادنیوز: یک مامور پلیس انگلیس به دلیل انتشار تصاویری در حمایت از حماس، به «حمایت از تروریسم» متهم شد!
بازداشت یک پلیس انگلیسی به جرم حمایت از حماس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پلیس انگلیس اعلام کرد یک مامور پلیس این کشور به دلیل انتشار تصویری در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به حمایت از تروریسم متهم شده است.

در نوامبر سال گذشته در پی تحقیقات پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس، «محمد عادل» مامور پلیس ۲۶ ساله در منطقه «برادفورد» انگلیس بازداشت شد.

خبر مرتبط
اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس درباره سپاه پاسداران

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

اداره مستقل نظارت بر رفتار پلیس انگلیس اعلام کرد تحقیقات پلیس مبارزه با تروریسم این کشور درباره پیام‌هایی تحقیق کرده که «محمد عادل» در پیام‌رسان واتساپ منتشر کرده است.

این نهاد انگلیسی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در روز دوشنبه، محمد عادل ۲۶ ساله به دو فقره انتشار تصویر در حمایت از یک سازمان ممنوعه (حماس) متهم شده است؛ اقدامی که ناقض ماده ۱۳ قانون تروریسم انگلیس است. گفته می‌شود این جرایم ادعایی در ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۳ روی داده‌اند.»

خبر مرتبط
ادعای انگلیس در مورد پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس که برای شرکت در نشست‌ ویژه مجمع جهانی اقتصاد به ریاض سفر کرده است ادعا کرد که به جنبش مقام اسلامی فلسطین (حماس) طرح آتش‌بس ۴۰ روزه در برابر آزادی گروگان‌های (اسرای) اسرائیلی پیشنهاد شده است.

دولت انگلیس حماس را یک «سازمان تروریستی» می‌داند و به همین دلیل مامور پلیس مذکور را از خدمت تعلیق کرده است. او قرار است در روز پنجشنبه برای رسیدگی به اتهامات خود در دادگاهی در لندن حاضر شود.

خبر مرتبط
جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به انگلیس هشدار داد

اقتصادنیوز: جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به انگلیس هشدار داد که از استقرار نظامیان خود در نوار غزه خودداری کند زیرا در غیر اینصورت آنها از سوی رزمندگان مقاومت هدف قرار خواهند گرفت.

از هفتم اکتبر تا امروز پلیس انگلیس چندین نفر را به دلیل شرکت در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان بازداشت کرده است. همچنین پلیس مبارزه با تروریسم این کشور اعلام کرده که چندین پرونده در رابطه‌ با حمایت از حماس در فضای مجازی دریافت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید