ادامه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا/ 13 نفر بازداشت شدند

کدخبر: ۶۴۴۴۴۷
پلیس نیویورک 13 دانشجوی حامی فلسطین و ۴۳ نفر را در «مدرسه جدید» بازداشت کرد.
ادامه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا/ 13 نفر بازداشت شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین از زمان شروع در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) دست‌کم در ۴۰ پردیس از دانشگاه‌های مختلف آمریکا منجربه دستگیری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تا این لحظه شده است.

در ادامه این ناآرامی‌ها، پلیس نیویورک با درخواست شهردار این شهر برای متفرق کردن «اجتماعات غیرقانونی در زمین‌های دانشگاه» وارد عمل شد و ۱۳ معترض را در دانشگاه نیویورک و ۴۳ نفر دیگر را در پردیس «مدرسه جدید» دستگیر کرد.

پلیس در واکنش به اصرار گاردین و دیگر رسانه‌ها برای توضیح درباره هویت معترضان، مدعی شد که حدود ۲۹ درصد از معترضان و ۶۰ درصد دستگیرشدگان «مربوط به دانشگاه» نبوده‌اند، اما توضیحی درباره منظور خود از «ارتباط با دانشگاه» ارائه نکرد.

روز گذشته نیز پلیس با هجوم به پردیس جنوبی دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) دست‌کم۲۰۰ نفر را بازداشت کرد.

دانشجویان آمریکایی دانشگاه‌های مختلف آمریکا طی چند هفته اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی اسرائیل شده‌اند.

اگرچه رژیم اسرائیل این جنبش دانشجویی را «یهودستیزانه» می‌خواند، اما برگزارکنندگان این جنبش که در میان آنها افراد یهودی حضور دارند، این اتهام را رد و تصریح می‌کنند که حرکت آنها درخواستی صلح‌آمیز برای حمایت از فلسطین است.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید