جواب منفی انسیه خزعلی جنجال به پا کرد/ دعوای دانشگاه تهران و معاونت زنان ریاست جمهوری بالا گرفت+ فیلم

کدخبر: ۶۴۵۴۴۳
اقتصادنیوز: دانشگاه تهران در واکنش به پاسخ منفی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در پذیرش حکم رئیس دانشگاه تهران برای عضویت در هیأت علمی دانشکده علوم خانواده، تفاهم‌نامه منعقد شده فی‌مابین را لغو کرد.
جواب منفی انسیه خزعلی جنجال به پا کرد/ دعوای دانشگاه تهران و معاونت زنان ریاست جمهوری بالا گرفت+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه جاری، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس جمهور افتتاح شد.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی، انسیه خزعلی را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خبر مرتبط
همسر رئیسی حکم گرفت/ سمت جدید برای انسیه خزعلی+ جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه تهران با صدور احکامی همسر رییس جمهور و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور را به عنوان عضو هیات اجرایی جذب دانشکده خانواده این دانشگاه منصوب کرد.

رئیس دانشگاه تهران، همچنین جمیله علم الهدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

پاسخ منفی خزعلی به دانشگاه تهران

خزعلی اما در واکنش به این حکم گفته بود: «من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم، قبول نمی‌کنم.»

ماجرای تفاهم‌نامه‌ای که لغو شد

به گزارش اقتصادنیوز، چند روز پس از اینکه دعوت دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران از انسیه خزعلی برای عضویت در شورای راهبردی و همکاری با این دانشکده به عنوان هیات علمی وابسته با مخالفت خزعلی مواجه شد، حالا خبر تصمیم دانشگاه تهران برای لغو تفاهم‌نامه‌ای که با این معاونت داشت، منتشر شد.

این موضوع همچنین به صورت رسمی در پایگاه اطلاع رسانی دولت، در معرض دید عموم قرار گرفت.

photo_2024-05-08_10-56-45

هدف از راه اندازی دانشکده علوم خانواده چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حالی صورت گرفت که در روزهای اخیر، اخبار دانشکده علوم خانواده و شکل‌گیری شورای راهبردی این دانشکده تازه تاسیس با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با ماموریت‌های این دانشکده، بازنشر قابل توجهی در رسانه‌ها داشت.

نپذیرفتن عضویت در شورای راهبردی و عضویت هیات علمی وابسته دانشکده علوم خانواده از سوی انسیه خزعلی در حالی صورت گرفت که حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه در جهت اهداف و راهبردهای سیاست‌های کلی نظام در حوزه زن و خانواده، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و مشارکت در راه‌اندازی دانشکده علوم خانواده از جمله اهداف و محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه بود.

فاطمه یزدیان، رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در نامه اعلام لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، از اجرا نشدن تعهدات معاونت امور زنان و خانواده به عنوان دلیل خاتمه دادن به این تفاهم‌نامه سه ساله نام برده است.

تفاهم‌نامه فی‌مابین رییس دانشگاه تهران و معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور، ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ منعقد شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه