اتحادیه اروپا درباره سود دارایی‌های مسدودشده روسیه به توافق رسید

کدخبر: ۶۴۵۵۳۱
اقتصادنیوز: بلژیک که اکنون ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرد که سفیران این اتحادیه «در مورد اقدامات مربوط به درآمدهای ناشی از دارایی‌های مسدود شده روسیه به توافق رسیده‌اند».
اتحادیه اروپا درباره سود دارایی‌های مسدودشده روسیه به توافق رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) بر سر طرحی برای استفاده از میلیاردها یورو سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای تسلیح اوکراین و تامین مالی بازسازی این کشور پس از جنگ، به توافق رسیدند.

تارنمای خبری بارونز گزارش داد، بلژیک که اکنون ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرد که سفیران این اتحادیه «در مورد اقدامات مربوط به درآمدهای ناشی از دارایی‌های مسدود شده روسیه به توافق رسیده‌اند».

در این بیانیه آمده است که این وجوه «برای بهبود و دفاع نظامی اوکراین در رابطه با حمله روسیه خواهد بود».

خبر مرتبط
بیانیه مهم وزارت دفاع روسیه درباره تصرف دو شهرک در خارکیف و دونتسک

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک را به تصرف خود درآورده است.

با وجود اینکه آمریکا سرانجام قرار است بسته کمکی را که مدت‌ها متوقف شده بود، به اوکراین تحویل دهد، اتحادیه اروپا که دیگر حامی اصلی کی‌یف محسوب می‌شود نیز ماه هاست برای دست یافتن به بودجه بیشتر [برای اوکراین] تلاش می‌کند.

طبق این گزارش، اتحادیه اروپا حدود ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را که در این بلوک نگهداری می‌شد، به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل اعزام نیرو به کشور همسایه خود اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) مسدود کرد.

با این حال روسیه در ماه‌های اخیر موفقیت‌های زیادی در میدان جنگ به دست آورده و بر برتری تسلیحاتی و نیروی نظامی خود افزوده است.

به گزارش ایرنا، از آغاز حمله به اوکراین، کشورهای غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند که بیش از ۲۰۴ میلیارد دلار آن در بلژیک قرار دارد.

مقام‌های بلژیک اوایل این ماه از قصد این کشور برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین خبر داده و اعلام کردند که هزینه این جت‌ها از سود دارایی‌هایی مسدودشده روسیه تامین خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه