واشنگتن به متحدانش چک سفید امضا نمی دهد!

کدخبر: ۶۴۶۴۲۴
اقتصادنیوز: سناتور دموکرات آمریکایی در پی اعلام وضع محدودیت‌هایی بر عرضه بمب به رژیم صهیونیستی از سوی دولت جو بایدن گفت واشنگتن «وظیفه ندارد» چک سفید امضا به هیچ یک از متحدانش بدهد.
واشنگتن به متحدانش چک سفید امضا نمی دهد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «کریس مورفی»، سناتور دموکرات آمریکایی این اظهارنظر را در مصاحبه با برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه «سی.ان.ان» و در واکنش به اظهارات «جان فترمن»، سناتور دموکرات دیگر آمریکایی درباره عرضه کمک‌ها به رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

به نوشته پایگاه «هیل»، به گفته «دانا بش»، مجری این برنامه، فترمن اخیرا مدعی شد جلوگیری از دادن کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی «به حماس نشان خواهد داد که دارند در جنگ تبلیغاتی پیروز می‌شوند و از دلسوزی آمریکا بهره می‌گیرند.»

مورفی در پاسخ به این پرسش گفت: «ما وظیفه نداریم به هیچ یک از متحدان خود چک سفید امضا برای حمایت‌های نظامی بدهیم. ما به عنوان یک کشور دارای حاکمیت و نگرانی‌های مستقل امنیتی، این حق را داریم که در ضمن شراکت با متحدانمان اطمینان حاصل کنیم در یک استراتژی برنده، شریک هستیم.»

خبر مرتبط
سندرز کوتاه نیامد/ اعتراض شدید به حمایت مالی آمریکا از اسرائیل

اقتصادنیوز: سناتور سندرز با تاکید بر اینکه اسرائیل نباید « یک پنی دیگری» از کمک‌های نظامی آمریکا دریافت کند،گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در قحطی و گرستگی کودکان غزه دست داشته باشند.

مورفی همچنین اظهار کرد، با اقدام دولت جو بایدن برای به تاخیر انداختن تحویل برخی بمب‌ها به اسرائیل در واکنش به حمله بزرگ قریب الوقوع اسرائیل به شهر رفح – جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند – موافق است.

پیشتر همچنین کریس کونز، سناتور دموکرات آمریکایی گفت، میراث نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند به تخریب روابط دیرینه بین تل‌آویو و واشنگتن منجر شود.

خبر مرتبط
در 24 ساعت گذشته، 50 تن زخمی شدند/ اعتراف بزرگ اسرائیل

اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به تلفات جدید خود در جنگ غزه اعتراف کرد.

این سناتور دموکرات در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای.بی.سی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «همین الان هم میراث او شکست بزرگ، استراتژیک و تدافعی ۷ اکتبر است و میراث او می‌تواند یک شکاف واقعی باشد، شکستی در روابط طولانی، قوی، دو حزبی و استراتژیک بین ایالات متحده و اسرائیل. من فکر می‌کنم که این تراژیک خواهد بود.»

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با ابراز تأسف از بابت کشته شدن غیرنظامیان توسط بمب‌های آمریکایی، به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت حمله نیروهایش به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارسال گلوله‌های توپخانه و سایر تسلیحات به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

جو بایدن اما روز شنبه علی‌رغم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، موضع مغرضانه خود را به نفع اشغالگران تکرار کرد.

بایدن در جریان یک رویداد جمع آوری کمک مالی که در خارج از سیاتل در خانه یکی از مدیران سابق مایکروسافت برگزار شد، پس از اجتناب از بحث در مورد این موضوع در سه موقعیت مشابه در روز جمعه، با نادیده گرفتن اینکه اشغالگران باعث شکست در مذاکرات قاهره شده و پیشنهاد اخیر آتش‌بس که مورد تایید حماس بود را نپذیرفتند، گفت: اگر حماس گروگان‌هایی را که در نوار غزه نگه داشته است آزاد کند، فردا آتش‌بس ممکن است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی