گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه؛

صعود قیمت طلا و سکه در راند آخر/ آخرین قیمت دلار در سال ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۳۵۶۱۹
اقتصادنیوز: طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا و سکه در بازار امروز مانند روزهای گذشته صعودی شدند.همچنین در این گزارش آخرین قیمت دلار در سال ۱۴۰۲ آمده است.
صعود قیمت طلا و سکه در راند آخر/ آخرین قیمت دلار در سال ۱۴۰۲

به گزارش اقتصادنیوز، امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه آخرین روز کاری کشور در سال ۱۴۰۲ بود و بررسی ها حکایت از تداوم نوسان صعودی قیمت ها در بازار طلا و سکه دارد.

البته صبح امروز قیمت طلای جهانی تقریبا ریزشی شده بود  و از سطح ۲۱۵۶ دلار تا سطح ۲۱۴۷ دلار پایین آمد اما عصر امروز اونس طلا در حول و حوش ۲۱۶۱ دلار به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل تقریبا ۵ دلار رشد کرده است.

همچنین بازار داخلی ایران هم نیمه تعطیل است اما تقاضای پایان سال دیده می شود. در همین راستا طلا ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا و جواهر با ۳ میلیون و ۲۴۸ هزارو ۱۰۰ تومان نرخ گذاری شده است. از سوی دیگر قیمت سکه امامی هم امروز در کانال ۳۸ میلیون تومان نوسان افزایشی را ثبت کرد و با رشد ۷۵۰ هزار تومانی به ۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

فارغ از بازار طلا و سکه، در معاملات امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به نرخ ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان و حواله دلار نیز به نرخ ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان معامله می‌شود. قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۵۱ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۷۰ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۲ تومان است.

IMG_20240318_165326_135

در کنار مرکز مبادله، امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار آمریکا ۴۳ هزار ۳۷ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۸۷۷ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۳۵۱ تومان بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید