گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا، سکه و دلار؛

قیمت سکه سوار بر موج طلا/ آخرین قیمت دلار تهران

کدخبر: ۶۳۷۳۸۳
اقتصادنیوز: امروز شنبه ۱۱ فروردین ماه بررسی قیمت طلا و سکه در سایت اتحادیه طلا و جواهر حکایت از تداوم روند صعودی قیمت ها دارد. با این حال در سوی دیگر، نرخ دلار در صرافی ملی و مرکز مبادله همچنان در حال درجا زدن است.
قیمت سکه سوار بر موج طلا/ آخرین قیمت دلار تهران

به گزارش اقتصادنیوز،‌ بازار ارز تهران این روزها به واسطه تعطیلات نوروزی نیمه تعطیل است اما اخبار سیاسی همچنان به عنوان سیگنالی برای بازار از سوی گروهی از معامله گران عنوان می‌شود.

در همین رابطه مهم ترین موضوعی که با وجود نیمه تعطیل بودن بازار از چشم بازیگران ارزی دور نمانده موضوع برنامه هسته ای ایران و اظهارات اخیر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی اتمی بود. گروسی در گفتگو با شبکه پی‌بی‌اس که مشروح آن در وبگاه این شبکه منتشر شده است گفته "برجام به یک پوسته خالی تبدیل شده است". البته این اولین باری نیست که آقای مدیر کل در خصوص مذاکرات هسته‌ای چنین اظهار نظر کرده است.

همچنین‌در آن سوی بازار و در مرکز مبادله ارز و طلا  نرخ ارز کماکان در حال درجا زدن در یک محدوده خاص‌است.

آنطور که شواهد نشان می دهد هر اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان بود. هر اسکناس یورو هم امروز به قیمت ۴۶ هزار و ۹۱۰ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۷۵۹ تومان رسید.

از سوی دیگر درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و حواله آن هم ۱۱ هزار و ۴۲ تومان داد و ستد شد.

همچنین امروز در صرافی ملی قیمت ها ثبات را تجربه کردند.براین اساس نرخ خرید دلار ۴۳ هزار و ۳۷ تومان و قیمت فروش دلار ۴۳ هزارو ۴۷۲ تومان اعلام شد.

البته سرنوشت یورو در صرافی ملی تا حدودی نزولی رقم خورد و نرخ خرید اسکناس یورو به نرخ ۴۶ هزارو ۴۴۱ تومان و‌ قیمت فروش آن ۴۹ هزارو ۹۱۰ تومان اعلام شده است.

در کنار ثبات نسبی نرخ ارز، بازار طلا و سکه امروز شنبه ۱۱ فروردین ماه در حالی به روزهای پایانی تعطیلات نوروز و سیزده بدر نزدیک شده که نگاهی به چارت قیمت ها حکایت از تداوم موج‌سواری قیمت ها دارد. به عبارت دیگر  طبق اعلام نرخ دهی سایت اتحادیه  طلا و جواهر طلا ۱۸ عیار در اولین روز هفته جاری نزدیک به ۳۵ هزار تومان گران شد و ۳ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر‌ جناج افزایشی بازار سکه هم قدرت نمایی کردند و این فلز گران بها با رشد ۳۰۰ هزار تومانی بر روی ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

گفتنی است یکی از دلایل رشد طلا و سکه امامی ناشی از نوسانات نرخ طلای جهانی بود. قیمت اونس طلا امروز با ۲۲۳۳ دلار به فروش رسید که نسبت به روز جمعه ۱۳ دلار افزایش را نشان می دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید