40 مجوز رسمی واردات خودرو صادر شد

کدخبر: ۱۵۸۶۷۰
سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون 40 شرکت مجوز نمایندگی رسمی واردات خودرو را اخذ کرده اند.
40 مجوز رسمی واردات خودرو صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یدالله صادقی در جمع خبرنگاران افزود: اکنون امکان ثبت سفارش خودرو برای نمایندگی های واجد شرایط و دارای مجوز فراهم شده است و به هر تعداد نیاز باشد، می توانند بدون ممنوعیت و محدودیت واردات انجام دهند.

وی افزود: وزارت صنعت مانند سایر بخش های کشور در زمینه خودرو بر اصل سیاست حمایت از تولید داخل تاکید دارد و شرکت هایی که از نمایندگی های خودروساز اروپایی و آسیایی مجوز دارند، باید خدمات پس از فروش را به مدت 10 سال تضمین کنند.

این مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس سیاست های تنظیم بازار در عرصه خودرو ثبات لازم حاکم است و التهابی در بازار وجود ندارد.

صادقی با بیان اینکه وزارت صنعت از شرکت یا نشان خاص خارجی یا سرمایه گذاری مشترک یک شرکت پشتیبانی نمی کند، افزود: مساله ثبت سفارش برای نمایندگی خاصی محدود نشده و برابر مقررات اقدام می شود.

به گفته این مقام مسوول، شرایط تحریم وضعیت خاص خود را داشت و برخی واردکنندگان خودرو از طریق شرکت های واسطه ای در کشورهای منطقه اقدام می کردند اما اکنون هر شرکت واردکننده خودرو، دارای مجوز مستقیم و بدون واسطه از تولیدکننده اصلی واردات است.

وی یادآور شد: شرکت هایی که در گذشته از طریق واسطه به اخذ نمایندگی یک خودروساز اقدام کرده اند، 6 ماه مهلت داشتند، نسبت به تغییر شرایط اقدام کنند؛ البته این مدت برای یک دوره سه ماهه تمدید شده است و باید طبق دستورالعمل لازم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، عرضه کنندگان و تولیدکنندگان کالا را مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز، تامین قطعات یدکی و ارایه سرویس و خدمات بعد از فروش کرده است.

تا پیش از اجرای برجام، به دلیل محدودیت هایی که تحریم های بین المللی در عرصه تجارت با ایران ایجاد کرده بود، امکان اجرای این ماده از قانون را برای مجریان سلب کرده بود با آغاز اجرای برجام از دی ماه سال گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای این قانون را بویژه در حوزه واردات کالا با جدیت دنبال می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید