جزئیات پرداخت و بازپرداخت وام 300 میلیونی کسبه پلاسکو

کدخبر: ۱۵۹۱۷۷
رئیس کل بانک مرکزی از ارایه تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی به کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: تنفس یکساله برای بازپرداخت درنظر گرفته شده و پس از آن، این وام باید ظرف سه سال تسویه شود.
جزئیات پرداخت و بازپرداخت وام 300 میلیونی کسبه پلاسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، در جریان بازدید از سانحه دیدگان ساختمان پلاسکو گفت: به واحدهای خسارت‌دیده پلاسکو تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی اعطا خواهد شد.

همچنین علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز ضمن دستور کمیته ویژه ای برای رسیدگی به آسیب دیدگان حادثه پلاسکو، از رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرد تا تدبیری بیاندیشد تا بانکها، نهایت همکاری را با کسبه داشته باشند.

سیف به این نکته هم اشاره کرده که دبیرخانه ای شکل خواهد گرفت تا بر اساس اعلام بانک مرکزی، اصناف برای احراز هویت خود و تشکیل پرونده به دبیرخانه مراجعه کرده و برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند؛ در این رابطه البته نرخ سود تسهیلات، برابر با رقم مصوب سیستم بانکی یعنی همان ۱۸ درصد است، اما چگونگی دریافت آن، فردا(یکشنبه-سوم بهمن ماه) اعلام می شود.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه وام گیرندگان تا یکسال، هیچگونه اقساطی پرداخت نمی کنند؛ خاطرنشان کرد: پس از گذشت این مدت زمان، ظرف ۳ سال اقساط این تسهیلات باید بازپرداخت شود؛ به همین دلیل، تمام ۶۰۰ واحد آسیب دیده می توانند از این وام بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: صلاحیت وام گیرندگان از طریق هیات امنای ساختمان با دریافت معرفی نامه احراز خواهد شد؛ در این میان، بانک ها دفتری را به صورت مشترک به عنوان دبیرخانه تشکیل خواهند داد و پرداخت این تسهیلات شامل همه سیستم بانکی است و هر بانکی به اندازه توانی که دارد بخشی از این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید