حباب 120 هزار تومانی قیمت سکه طلا

کدخبر: ۱۶۳۸۳۵
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: هم اکنون قیمت سکه تمام بهار آزادی به دلیل افزایش تقاضا با حباب ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی همراه شده است.
حباب 120 هزار تومانی قیمت سکه طلا

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، محمد کشتی آرای با بیان اینکه این حباب همان فاصله قیمتهای واقعی سکه بهار آزادی (متناسب با نرخ ارز داخلی و قیمت جهانی طلا) و قیمت های بازار است که البته افزایش تقاضا باعث ایجاد حباب شده است و حتما با تعادل عرضه و تقاضا کاهش خواهد یافت و حذف می شود، گفت: در سالی که گذشت قیمت جهانی طلا در ابتدای سال ۹۵ تا پایان سال یکسان و حدود ۱۲۰۴ دلار در هر اونس بوده است هرچند نوسان ۱۵۰ دلاری در طول سال دیده شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: مهمترین عوامل موثر بر نوسان قیمت جهانی طلا، انتخابات آمریکا و تغییرات نرخ بهره بانکی در این کشور بوده است. در بازارهای داخلی ما شاهد افزایش قیمت طلا بودیم که ناشی از افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش فصلی تقاضای داخلی بوده است.

وی افزود: افزایش تقاضای پایان سال باعث ایجاد حباب شده است که انتظار داریم با برابر شدن عرضه و تقاضا این قیمتها ساماندهی شود و در بهار سال آینده قیمت جهانی طلا تابع قیمت نفت و تغییرات نرخ بهره در آمریکا خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید