علت محرمانه بودن مفاد قرارداد پژو و ایران خودرو

کدخبر: ۱۶۹۳۷۵
پژو در حالی طی امسال قرارداد خود با ایران خودرو را وارد فاز اجرایی کرد که با مخالفان و منتقدانی (چه در داخل و چه در خارج) مواجه بوده و این موضوع کار را برای خودروساز فرانسوی در راستای اعلام صریح برنامه‌های خود در ایران دچار چالش کرده است.
علت محرمانه بودن مفاد قرارداد پژو و ایران خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ، مخالفان داخلی بخش مهمی از انتقادات خود از پژو را به عدم اعلام جزئیات قرارداد ایران خودرو و پژو به‌خصوص در بحث سرمایه‌گذاری، مربوط دانسته و معتقدند این قرارداد حالتی محرمانه به خود گرفته است.

 به اعتقاد آنها، قرارداد پژو عایدی خاصی برای صنعت خودرو کشور نداشته و این شرکت نه قصد سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران را دارد و نه کمکی به توسعه ایران خودرو در مسیر جهانی شدن خواهد کرد. این در شرایطی است که ژان کریستف کمار یکی از مدیران ارشد پژو، چندی پیش در گفت‌وگو با رویترز پرده از چرایی محرمانه بودن قرارداد این شرکت با ایران خودرو برداشته است.

به گفته وی، «دولت آمریکا فشار جدی تری به پژو وارد کرده و از همین رو این شرکت برنامه سرمایه‌گذاری خود در ایران را بایگانی کرده است.» با توجه به گفته کمار، مشخص می‌شود قرارداد پژو علاوه‌بر منتقدان داخلی، همچنان مخالفانی خارجی به‌خصوص در آمریکا دارد و به همین دلیل جزئیات قرارداد موردنظر حالتی محرمانه به خود گرفته تا از حواشی دور بماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید