ترافیک در صف اپراتورهای مجازی برای ورود به بازار سیم کارت

کدخبر: ۱۷۶۵۹۰
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا امروز پنج پروانه اپراتورهای مجازی صادر و 20 موافقت انجام شده است که سه اپراتور برای ارایه سیمکارت در روزهای آتی آمادگی دارند.
ترافیک در صف اپراتورهای مجازی برای ورود به بازار سیم کارت

به گزارش ایرنا، «صادق عباسی شاهکوه» امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ درباره 2هدف اصلی از راه اندازی و شکلگیری اپراتورهای مجازی افزود: در نظر داشتیم بازار رقابتی در بخش موبایل را بهبود ببخشیم زیرا اپراتور اصلی به دلیل وابستگی به ایستگاه پایه فرستنده/گیرنده (بی.تی.اس-BTS) هزینه بسیار بالایی متحمل می شد که به صلاح کشور نبود و با توجه به نیاز به بحث رقابت در بخش مشترکان، اپراتور مجازی بهترین تصمیم بود.

وی اضافه کرد: نکته دوم برای پیدایش اپراتورهای مجازی این بود که اپراتورهای صاحب شبکه کمتر سراغ فضای تخصصی و بسترسازی لازم در این زمینه ورود می کنند و ما امیدواریم اپراتورهای مجازی که نگران زیر ساخت و شبکه نیستند انرژی بیشتری برای مباحث تخصصی بگذارند تا مردم از خدمات جدید بهره مند شوند.

عباسی شاهکوه گفت: اپراتورهای اصلی دارای زیرساخت و شبکه هستند و تمرکز اپراتورهای مجازی روی سرویس و خدمات به کاربران است بنابراین این 2 از لایه های مختلفی تشکیل شده اند و قاعدتا نباید با هم رقابت کنند.

وی ادامه داد: البته اگر اپراتورهای مجازی بخواهند به سمت رقابت با اپراتورهای اصلی بروند شکست می خورند اما اگر تمرکز اپراتورهای مجازی روی خلاقیت و نوآوری در سرویس ها و ارایه خدمات به کاربران باشد شاهد اتفاق های مطلوب خواهیم بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید