ترامپ سرباز «دیجیتال» خود را به جنگ اقتصادی ایران فرستاد

کدخبر: ۱۸۱۱۳۵
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: به طور رسمی اپل هیچ گونه حضوری در ایران ندارد زیرا تحریم های آمریکا علیه ایران مانع این کار است. اکنون نیز این شرکت مهم به خاطر تحریم ها علیه ایران، برنامه های محبوب ایرانی را از اپ استور حذف کرده است.
ترامپ سرباز «دیجیتال» خود را به جنگ اقتصادی ایران فرستاد

این روزنامه نوشت: هرچند که خدمات اپل به خریداران ایرانی نسبت به بسیاری از کشورها با محدودیت روبروست اما میلیون ها گوشی همراه اپل در دست مردم ایران است. اکنون نیز اپل که چند ماه پیش برخی اپلیکیشن های ایرانی را حذف کرده بود دوباره حذف برخی از اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور را از سر گرفته است و دلیل این کار را تحریم های ایالات متحده عنوان کرده است.

این روزنامه افزود: این اقدام اپل بعد از آغاز افزایش تنش های میان ایران و آمریکا و اقدامات جدی ترامپ برای تحریم بیشتر ایران صورت گرفته است. در زمینه بحث تکنولوژی باید گفت تحریم های آمریکا علیه ایران بسیار پیچیده است. در زمان اوباما محدودیت ها علیه کمپانی های تکنولوژی کاهش یافت و سرویس های زیادی در دسترس جوانان ایرانی قرار گرفت، اما در حال حاضر رئیس جمهور ترامپ با امضای تحریم های جدید، محدودیت ها در زمینه تکنولوژی علیه ایران را افزایش خواهد داد. به نظر می رسد ترامپ که در زمان کارزار انتخاباتی خود شعارهای زیادی را علیه توافق برجام داده است، در قدم اول با محدود کردن اپلیکیشن های اپل به مواجهه با ایران آمده است.

کاملا مشخص است که آمریکا از هر روش ممکن برای فشار به مردم ایران استفاده می کند و علاوه بر اینکه بسیاری از پول های بلوکه شده ایران را آزاد نمی کند، از هر فرصت کوچک مانند تحریم اپلیکیشن های ایرانی در گوشی های اپل، برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده می کند.

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که این اقدام جدید آمریکا نشان می دهد که دولت آمریکا تنها با جمهور اسلامی مشکل نداشته، بلکه خواهان فشار به مردم ایران نیز هست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید