فروش "ارج" در گام آخر

کدخبر: ۱۸۳۹۲۵
بنابر گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، واگذاری کارخانه ارج قطعی است و درصورت مهیا شدن شرایط طی کم‌تر از یک‌ماه‌ به سرانجام می‌رسد. این درحالی است که در مورد کارخانه آزمایش شرایط امیدوار کننده‌ای وجود ندارد و به دلیل مشکلات موجود واگذاری این کارخانه منتفی به نظر می‌رسد.
فروش "ارج" در گام آخر

به گزارش ایسنا، پرونده واگذاری دو کارخانه ارج و آزمایش از مدت‌ها قبل کلید خورده است و در حالی که به نظر می‌رسید کارخانه ارج تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری واگذار شود، اما این اتفاق رخ نداد و سرنوشت این کارخانه دستخوش اتفاقات دیگری شد تا در نهایت دو متقاضی جدید برای آن پیدا شود تا در صورت مهیا بودن شرایط واگذاری به یکی از این دو مشتری در دستور کار قرار گیرد. در مورد واگذاری کارخانه آزمایش اما مسائل عدیده‌ای وجود دارد که با توجه به این مشکلات تنها راهکار موجود واگذاری برند این کارخانه است و آن‌گونه که مسئولان به ایسنا اعلام کرده‌اند واگذاری کلی این کارخانه منتفی به نظر می‌رسد.

آخرین وضعیت واگذاری کارخانه ارج

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که به ایسنا، اعلام کرد: بر حسب پیش‌بینی‌ها قرار بر این بود که کارخانه ارج تا ابتدای خردادماه سال جاری واگذار شود اما سرنوشت کارخانه ارج در وضعیت مبهمی قرار گرفت و با توجه به محدودیت‌های موجود در سیستم بانکی سرمایه گذار ایرانی که اعتباراتش خارج از کشور قرار داشت با مشکل انتقال وجه مواجه شد و اعلام کرد که این جابه‌جایی پولی زمان‌بر است.

وی در ادامه از درخواست جدی دو متقاضی جدید برای خرید کارخانه ارج خبر داد و اظهار کرد: با دو بخش خصوصی متقاضی مذاکرات جدی جهت واگذاری ارج صورت گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطمئن است که این دو متقاضی خواستار تولید پس از خرید کارخانه ارج هستند.

هاشمی در جدیدترین گفت‌وگویش با ایسنا اعلام کرد که پروژه واگذاری کارخانه ارج قطعی است و اگر طرفین با سخت گیری‌های کمتری کار را پیش ببرند در کمتر از یک ماه این واگذاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت پایه کارشناسی در مورد کارخانه ارج مشخص شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز یک گروه تولیدی قوی در کنار سرمایه گذار قرار خواهد داد تا راه اندازی این کارخانه به صورت مشترک انجام شود.

واگذاری برند، تنها راه حل پیش روی آزمایش

بنابر اعلام وی، هرچند واگذاری کارخانه ارج قطعی به نظر می‌رسد، اما امیدی به واگذاری کارخانه آزمایش نیست، چرا که دراین رابطه مسائل و مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که قابل حل به نظر نمی‌رسد.

هاشمی با اشاره به این که کارخانه آزمایش در اختیار بانک ملت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مالکیت این کارخانه مربوط به بخش خصوصی بوده که به بانک مذکور بدهکار است، بنابراین در حال حاضر واگذاری کارخانه آزمایش به یک بخش خصوصی دیگر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست تا علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد اما تا این لحظه موضوع واگذاری با پیشرفتی روبه‌رو نشده است.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها راهکار موجود در ارتباط با کارخانه آزمایش را واگذاری برند این کارخانه عنوان کرد و گفت: تنها راه‌حل موجود در مورد آزمایش این است که برند آن واگذار شود و محصولات جدیدی که بنابر تکنولوژی روز تولید می‌شوند با برند  معتبر این کارخانه در بازار عرضه شوند، چرا که در غیر این صورت به دلیل مشکلات بسیار زیادی که در خصوص واگذاری کارخانه آزمایش وجود دارد به نظر می‌رسد پرونده این واگذاری به سرانجام نرسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید