هشدار «استانداردی» وزیر صنعت به تولیدکنندگان

کدخبر: ۱۸۶۵۵۸
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه دولت با تولیدکنندگان رودربایستی و تعارف ندارد، گفت: ایمنی مردم بر تولید و اشتغال ارجح است و تولیدکنندگان باید استانداردهای تولید را رعایت کنند.
هشدار «استانداردی» وزیر صنعت به تولیدکنندگان

به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در همایش روز ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و توجه به آن زمینه های رشد و توسعه را فراهم می کند، گفت: در چهار سال اول دولت تدبیر و امید قدم های خوبی در بخش استاندارد برداشته شد و حرکت پرشتابی را به جلو آغاز کردیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب و بند ۲۴ این ابلاغیه مبنی بر ترویج استاندارد به همه کالاها و خدمات افزود: تا رسیدن به این جایگاه فاصله داریم. استاندارد، حداقل مطلوبیت است و انتظار دولت این است که همه کالاها و خدمات مشمول استاندارد شوند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به آغاز بررسی استاندارد در مورد  کالاهایی که عدم رعایت استاندارد در آنها موجب زیان مصرف کننده می شود، ادامه داد: به تدریج استاندارد اجباری را به همه تولیدات و محصولات تسری خواهیم داد.

وی با اشاره به فشارهای نظام سلطه جهانی که برای نوسازی صنایع محدودیت ایجاد می کنند، تصریح کرد: با این حال همه بنگاه ها می توانند از خدمات استاندارد برای دستیابی به بازارهای جهانی استفاده کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه استاندارد برای تولیدکننده صرف هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری بلندمدت برای ورود به بازارهای جهانی است، گفت: اگر چه حمایت از اشتغال و تولید در اولویت دولت قرار دارد، اما در برخی از کالاها و خدمات رعایت استاندارد ضروری بوده و ایمنی مردم از اشتغال و تولید اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه تولیدکننده ها مکلف به رعایت استاندارد هستند و ما با واحدهای تولیدی رودربایستی نداریم، اظهار داشت: برخی تولیدکننده ها مانند خودروسازان که کالای عمومی محسوب می شود قدم های مثبتی برداشته اند اما کافی نیست.

شریعتمداری به اهمیت رعایت استاندارد در صنایع غذایی اشاره و تصریح کرد: در این صنعت به صادرات خوبی رسیده ایم اما هنوز برخی تولیدات غذایی ما از استاندارد مطلوبی برخوردار نیستند.

وی ورود سازمان ملی استاندارد به مبحث رعایت استاندارد در جایگاه های CNG اشاره کرد و گفت: در طول گزارشات این سازمان ۱۳۰ واحد CNG تعطیل شد و هنوز هم تعدادی از آنها تعطیل هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید