ترامپ بر میزان دارایی ثروتمندان آمریکایی افزود

کدخبر: ۱۸۶۶۴۹
شریه فوربز روز سه شنبه نوشت: ارزش دارایی ثروتمندان آمریکایی از زمانی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد، افزایش یافته است و علت آن را حمایت وی از ثروتمندان و تجار اعلام کرد.
 ترامپ بر میزان دارایی ثروتمندان آمریکایی افزود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نشریه آمریکایی فوربز در جدید ترین رتبه بندی خود از ثروتمندان آمریکایی‏ ‏اعلام کرد: دارایی ثروتمندان ‏آمریکایی‏ با چند استثناء که یکی از آنها ‏خود ترامپ است، در سال جاری (2017) افزایش یافته است.

این نشریه آمریکایی، علت این افزایش را سیاست های مالیاتی دولت جمهوریخواه ترامپ معرفی کرد.

ثروت شخصی ترامپ ‏امسال با 600 میلیون دلار کاهش ‏به حدود سه میلیارد دلار رسیده که علت آن رکود در بخش مسکن آمریکا اعلام شده است. ‏

در راس 400 ثروتمند آمریکایی همانند سال های گذشته، ‏بیل گیتس رئیس شرکت نرم ‏افزاری مایکروسافت قرار دارد ‏که ثروتش با هشت میلیارد دلار ‏افزایش در سال جاری میلادی، اکنون به 81 میلیارد ‏دلار رسیده است.

بر اساس رتبه بندی فوربز، ثروت جف ‏بزوس مدیر عامل شرکت دیجیتالی آمازون با 14 ‏میلیارد و 500 میلیون دلار ‏افزایش به 67 میلیارد دلار ‏رسیده است.‏

وارن بافت که ثروتش با 12 ‏میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش به 65 میلیارد و 500 ‏میلیارد دلار رسیده است، در ‏رتبه سوم ثروتمندان آمریکایی ‏قرار می گیرد.‏

بر اساس رتبه بندی نشریه فوربس، دونالد ترامپ سال گذشته با ثروتی معادل سه میلیارد و یکصد و میلیون دلار در جایگاه 248مین ثروتمند آمریکا بود که سال جاری با 600 میلیون دلار نزول، به دویست و هشتاد و ششمین فرد ثروتمند این کشور تنزل یافت.

به گزارش ایرنا، افزایش دارایی ثروتمندان آمریکایی در حالیست که امروز (سه شنبه) رئیس جمهوری آمریکا در حساب کاربری توییتر خود، از دمکرات های این کشور انتقاد کرد و هدف این حزب را صرفا افزایش مالیات ها و کارشکنی دانست.

ترامپ در توییت دیگری نوشت: دمکرات ها فقط خواستار افزایش مالیات ها و کارشکنی هستند. این همه آن چیزی است که آنها در آن خوب عمل می کنند.

دمکرات ها قصد دارند که مالیات بر درآمد ثروتمندان آمریکایی را افزایش دهند که با واکنش شدید جمهوری خواهان روبرو شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید