حذف ویزای ایران برای گردشگران خارجی منطقه آزاد اروند

کدخبر: ۱۹۳۶۹۵
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سند حذف روادید ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند رونمایی شد.
حذف ویزای ایران برای گردشگران خارجی منطقه آزاد اروند

اسماعیل زمانی شامگاه دیروز در آئین رونمایی از سند حذف روادید ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند که در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به لغو روادید در این منطقه آماده برگزاری سمینارهای بین المللی هستیم.

وی افزود: لغو روادید برای اتباع خارجی از مزایای قوانین مربوط به مناطق آزاد است. در همین راستا از مدیران منطقه آزاد تقاضا داریم که به وزارتخانه ها اطلاع دهند ما در منطقه آزاد اروند آمادگی برگزاری سمینارهای بین المللی را بدون دریافت ویزا خواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه، از ۲۲ بهمن ماه اتباع خارجی می توانند با خودروی شخصی وارد مرز شلمچه شوند، گفت: منطقه آزاد اروند با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، استقرار نهادهای امنیتی و با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، آمادگی کاملی برای عملیاتی شدن  لغو رواید اتباع خارجی را دارد.

زمانی تصریح کرد: در بخش اقامت هتل های خوبی در نظر گرفته شده و آموزش های لازم به منظور نحوه برخورد صحیح با اتباع نیز به پرسنل این هتل ها داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: قرار است  نقشه ها و علائم راهنمایی در سطح شهر که حاوی اطلاعات عمومی و معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری منطقه و محدوده جغرافیایی منطقه ازاد اروند هستند به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است تهیه و در معابر شهر نصب شوند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: لغو روادید امتیازی برای سرمایه گذاران است چرا که امکان تردد نیروهای تخصصی آنها نیز فراهم شود. ورود بیشتر مسافران، و توسعه گردشگری و توریسم درمانی از دیگر امتیازات اجرایی شدن این قانون در منطقه آزاد اروند است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید