اعتصاب کارگران پتروشیمی فارابی 10 روزه شد

کدخبر: ۲۴۷۹۸۲
کارگران پتروشیمی فارابی ماهشهر پرداخت مطالبات و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را خواستار شدند.
اعتصاب کارگران پتروشیمی فارابی 10 روزه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کارگران پتروشیمی فارابی در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و تعویق در پرداخت مطالباتشان برای دهمین روز متوالی سه شنبه دست از کار کشیدند.
یکی از کارگران پتروشیمی فارابی به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از اعتراض در تابستان امسال و وعده مسئولین شرکت برای رفع مشکلات، فعالیت را مجدد آغاز کردیم، اما هیچ یک از وعده ها عملی نشد و همچنان از دریافت مزایا محروم هستیم.
وی افزود: از آنجا که مسئولان به مطالبات کارگران این شرکت توجه نکردند از 28 مهرماه بار دیگر دست از کار کشیده و در دهمین روز همچنان پیگیر مطالبات خود هستیم.
پیگیری خبرنگار ایرنا برای گفتگو با مسئولین شرکت پتروشیمی فارابی و دریافت پاسخی برای وضعیت موجود بی نتیجه ماند.
گفته می شود شرکت پتروشیمی فارابی از ابتدای سال جاری به دلیل مشکل مالی تعطیل شده و تولید در این شرکت متوقف شده است و کارگران تنها مسئولیت نگهداری و تعمیر تجهیزات موجود را بر عهده دارند.
در سال 1352 شرکت سهامی ایران نیپون با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و گروه ژاپنی میتسوبیشی و نیشیوایوایی هر یک با 50% سهام تاسیس شد.
قرارداد ساختمان مجتمع این پتروشیمی در آذرماه 1352 با شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی منعقد شد و در شهریورماه 1355 مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت و عملا در خردادماه 1356 شروع به تولید نمود.
9858/6068

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید