گزارشی درباره هزینه‌های زندگی در آلمان

اجاره آپارتمان 120 متری در آلمان چند یورو است؟/هزینه آب و برق در شهرهای مختلف آلمان

کدخبر: ۳۴۲۶۹۴
​اقتصادنیوز: هزینه های زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی نسبتا مناسب است، گرچه از بسیاری از مناطق دیگر دنیا و از همسایگان خود در اروپای شرقی گران تر است.
اجاره  آپارتمان 120 متری در آلمان چند یورو است؟/هزینه آب و برق در شهرهای مختلف آلمان

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سایت اکسپاتیکا، استاندردهای زندگی، سیستم های حمل و نقل عومی، بهداشت و درمان و همچنین آموزش در آلمان بسیار عالی است. صورت حساب خرید در شهرهای آلمان غالبا به طور قابل توجهی کمتر از سایر شهرهای بزرگ اروپایی است، بنابراین هزینه های زندگی در آلمان پایین تر از شهرهایی مانند پاریس، لندن، رم و زوریخ است. از نظر کیفیت زندگی و رفاه، آلمان بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

هزینه های زندگی در آلمان به سبک زندگی افراد و همچنین به شهر و منطقه ی محل زندگی بستگی دارد. این گزارش به هزینه های زندگی در آلمان، از جمله هزینه ها برای مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل عمومی و موارد دیگر پرداخته است.

خرید ملک در آلمان

براساس داده های اداره ی دولتی آمار در آلمان، مخارج خانوار در آلمان به طور متوسط 859 یورو در ماه است. حدود 36 درصد از هزینه های مصرفی آلمانی ها به مسکن، انرژی و خرید روزمره اختصاص دارد. به طور متوسط، هزینه ی یک وعده غذا در یک رستوران معمولی حدود 7 تا 12 یورو است. یک ساندویچ به طور متوسط 5 یورو، و یک فنجان قهوه به طور متوسط 3 تا 4 یورو قیمت دارد. سایر هزینه های کلی مانند بلیط سینما و عضویت سالانه در باشگاه به ترتیب 15 و 700 یورو است.

هزینه های مسکن در آلمان نسبتا زیاد است. اما قیمت در شهرها و مناطق مختلف تفاوت چشمگیری دارد. برای مثال، قیمت خانه در برلین طی چند سال اخیر افزایش زیادی داشته است و قیمت متوسط مسکن در آن حدود 3 هزار و 900 یورو در هر متر مربع است. همچنین میانگین قیمت مسکن در مونیخ، 6 هزار و 300 یورو به ازای هر متر مربع است. به طور کلی، میانگین قیمت مسکن به ازای هر متر مربع در شهرهای بزرگ آلمان به این شرح است: فرانکفورت: 2600 یورو. هامبورگ: 4000 یورو . برلین: 3900 یورو. دوسلدورف: 2400 یورو. مونیخ: 3300 یورو. کلن: 2850 یورو. دورتموند: 2000 یورو. اشتوتگارت: 3000 یورو

 

اجاره خانه در آلمان

برای اجاره یک خانه در آلمان، درک اصطلاح های تبلیغات مهم است. برای مثال یک آپارتمان با چهار اتاق در تبلیغات آلمان، در واقع دارای دو اتاق خواب، یک اتاق نشیمن و یک اتاق غذاخوری است. آشپرخانه، سالن و حمام به عنوان اتاق طبقه بندی نمی شوند. گران ترین شهرهای آلمان برای اجاره، مونیخ، فرانکفورت، برلین و هامبورگ هستند. متوسط هزینه ی اجاره ی ماهانه ی یک آپارتمان 120 متری در شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت به ترتیب 1500، 2250 و 1700 دلار است.

 

هزینه های قبوض در آلمان

صورت حساب خدمات در آلمان به صورت سه ماهه ارسال می شود. متوسط هزینه ی انرژی برای یک نفر در یک خانه 45 متری در برلین حدود 95 تا 120 یورو در ماه است. به طور کلی، هزینه های انرژی حدودا 2.5 یورو در هر متر مربع است. متوسط هزینه های آب، برق و گاز برای یک آپارتمان 90 متری بدین ترتیب است: در مونیخ و فرانکفورت، 220 یورو، در برلین 245، در هامبورگ 240 و در کلن 200 یورو.

هزینه های حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در آلمان در مقایسه با سیستم های حمل و نقل در نقاط دیگر اروپا از استاندارد فوق العاده ای برخوردار است و قیمت مناسب آن به کاهش بیشتر هزینه های زندگی در آلمان کمک کرده است. هزینه های حمل و نقل در شهرهای مختلف آلمان بین 60 تا 90 یورو متغیر است. کرایه ی تاکسی نیز در شهرهای مختلف متفاوت است و به ازای هر کیلومتر بین 1.5 تا 2 یورو است.

هزینه غذا

قیمت غذا در آلمان مقرون به صرفه است. یک وعده غذا در یک رستوران متوسط بین 5 تا 11 یورو هزینه دارد. هزینه ی یک وعده غذای مناسب در یک رستوران خوب بین 30 تا 40 یورو است.

هزینه ی خرید مواد غذایی نیز در حدود 40 تا 50 یورو در هفته است.

مترجم:گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید