مقایسه خودرو / کیا سراتو بخریم یا رنو سفران؟

کدخبر: ۱۶۹۶۵۹
انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست.
مقایسه خودرو / کیا سراتو بخریم یا رنو سفران؟

در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودروی خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودروی کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این بخش سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.

 

تویوتا کمری یا هوندا آکورد

نکاتی برای انتخاب راحت تر خودرو

این دو خودرو رقبای سرسختی برای هم هستند. چه در ایران و چه در دیگر نقاط جهان. تا یکی دو سال قبل مقایسه آنها در بازار ایران راحت‌تر بود؛ چرا‌که مدل به مدل هم جلو می‌آمدند. اما اکنون آکورد صفر مدل سال وجود ندارد. با این حال همچنان خودروهایی رقیب حساب می‌شوند. کسانی که به سراغ خودروهای ژاپنی می‌روند احتمالا برایشان نرمی سواری و استهلاک خودرو اهمیت بیشتری بر دیگر مشخصه‌ها دارد. از نظر سواری واقعا انتخاب بین این دو خودرو دشوار است. با این حال در یک مقایسه سختگیرانه تویوتا کمری برنده این مقایسه می‌شود. از نظر فنی هر دو این خودروها قدرت قابل قبولی دارند. اما اگر دوستدار شتاب و سرعت هستید، آکورد شما را راضی‌تر می‌کند. در مقابل کمری خودرویی نرم‌تر است که برای مسافرت‌های طولانی گزینه بهتری است. از نظر استهلاک تویوتا کمری شرایط بهتری دارد، هر چند هوندا آکورد هم خودرو کم‌استهلاکی به حساب می‌آید. لوازم و قطعات یدکی تویوتا کمری نیز ارزان‌تر هستند. مضاف براینکه به دلیل قدمت طولانی تویوتا و ضریب نفوذ آن در بازار، وضعیت نمایندگی‌های مجاز آن از نظر پراکندگی در سطح کشور بهتر است. طراحی دو خودرو نیز به‌گونه‌ای است که کمری حس و حال یک خودرو سایز بزرگ را بهتر تداعی می‌کند.

 

کیا سراتو یا  رنو سفران

نکاتی برای انتخاب راحت تر خودرو

این دو خودرو تقریبا هم‌قیمت برای دو طیف متفاوت از خریداران خودرو ساخته شده‌اند. یکی ظاهری اسپورت و چابک دارد و دیگری یک خودرو نیمه مدیریتی با وقار را تداعی می‌کند. حجم موتور هر دو خودرو یکسان است؛ اما سرعت و شتاب بهتر را باید در سراتو جست‌وجو کرد. دلیلش هم وزن کمتر خودرو است. البته سفران یک مدل با موتور 2500 سی سی هم دارد که البته از نظر قیمت دیگر با سراتو در یک کلاس به حساب نمی‌آید. اما اگر خودرویی در این کلاس می‌خواهید که شتاب و سرعت قابل قبولی داشته باشد و در عین حال نرم‌تر هم باشد، رنو سفران انتخاب بهتری است. از نظر استهلاک خودروهای کره‌ای تجربه بهتری را در مقایسه با رقبای فرانسوی رقم زده‌اند. اما سفران هم روی یک پلت‌فرم که کار کره‌ای‌ها است طراحی شده و خودرو پراستهلاکی به حساب نمی‌آید. از نظر بازار دست دوم که کفه ترازو کاملا به سود سراتو است و سفران دیر فروش است. با این حال می‌تواند یک گزینه خوب برای کسانی باشد که بلند‌مدت به استفاده از یک ماشین فکر می‌کنند. در بخش خدمات پس از فروش نیز وضعیت همین‌گونه است و رنو هنوز به سطح مطلوب در تمام کشور نرسیده اما در مرکز مشکلی وجود ندارد. از نظر آپشن هم هر دو خودرو در رده متوسط قرار می‌گیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید