سی و سه پل ترک خورده؟

کدخبر: ۱۵۵۱۸۷
موضوع ترک خوردن سی و سه پل ده روز است که در رسانه های مختلف منتشر شده و در شبکه های مجازی بین مردم دست به دست می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛موضوع ترک خوردن سی و سه پل ده روز است که در رسانه های مختلف منتشر شده و در شبکه های مجازی بین مردم دست به دست می شود. 

 
اهمیت این پل تاریخی که در واقع یکی از نمادهای مشهور اصفهان و ایران است، آنقدر زیاد است که معاونت میراث فرهنگی اصفهان پس از مطلع شدن از این ماجرا شورایی برای انجام کار مطالعاتی تشکیل و مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان را مسئول اجرای کار قرار داد. 
 
طالبیان ، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این پل به دلیل طراحی ویژه ای که داشته و قرار بوده که همیشه در آب قرار بگیرد و همچنین به کار گیری مواد خاصی مانند ساروج در لایه های این پل، از گذشته تا کنون و به دلیل خشکسالی های اخیر و اینکه آب زاینده رود گاهی در جریان است و گاهی قطع می شود، منجر به ترک هایی در بدنه سی و سه پل شده است. 
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه زمانی طول می کشد که این مطالعات به مرحله اجرا برسند و از ادامه تخریب پل جلوگیری شود، گفت: کار مطالعات اولیه به اتمام رسیده و تا سه الی چهار ماه آینده مطالعات تفصیلی آن به اتمام خواهد رسید و در نتیجه برای ترمیم وارد عمل خواهیم شد. 
 
این در حالی است که موضوع ترک خوردن این پل را مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اصفهان چند روز گذشته تکذیب کرد. 
 
پل «الله وردی خان» یا همان «سی و سه پل» ، دارای ترک هایی در بدنه خود است که به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان ، غیر فعال هستند. 
 
اما دوگانگی بوجود آمده در پاسخ مسئولان اصفهانی و معاونت میراث فرهنگی کشور برای پیگیری این موضوع ، مساله ای است که ممکن است منجر به عقب افتادن کار مطالعاتی و اجرایی شدن کار مرمت سی و سه پل شود. 
 
طولانی شدن خشکسالی در مناطق مرکزی کشور علاوه بر خطرات محیط زیستی ، می تواند آسیب های جدی به پل هایی مانند سی و سه پل وارد کند. 
 
در این راستا برای حفظ این اثر تاریخی ، به نظر می رسد باید محدودیت هایی در رفت و آمد روی این پل به وجود بیاید و مسئولان شهری اصفهان، پایه های این پل را با آب های غیر قابل استفاده ای مانند آب استخرها مرطوب نگه دارند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی