کابینه ژنرال های بازنشسته

کدخبر: ۱۵۸۷۴۰
دونالد ترامپ در برخی پست‌های کابینه خود پس از اینکه به آنها انتقاد کرده بود، از ژنرال‌ها استفاده کرده است. رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در پی برخی از ژنرال‌های بازنشسته مانند دیوید پترائوس ، جیمز ماتیس معروف به مد داگ (مد داگ یا سگ دیوانه در میان نظامیان آمریکایی تعریف محسوب می‌شود) و جان کلی برای همکاری با دولت خود است.
کابینه ژنرال های بازنشسته

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان ان،  وی با ژنرال مایکل فلین نیز به‌عنوان مشاور احتمالی امنیت ملی ملاقات کرده و احتمال دارد دریادار مایک راجرز را نیز به سمت فرماندهی آژانس امنیت ملی برساند.

به این ترتیب، دغدغه‌هایی پیرامون کابینه‌ای که در آن وزن بالایی به نظامیان اختصاص داده شده، شکل گرفته است. این انتخاب‌ها پس از چرخش 180 درجه‌ای ترامپ نسبت به حملاتی که در طول کارزار انتخاباتی خود به شخصیت‌های نظامی می‌کرد، ایجاد شده و از این جهت نیز تعجب‌برانگیز است. در دوره اوباما چند تن از ژنرال‌های 4 ستاره مانند جیمز جونز، دریادار دنیس بلر و اریک شینسکی بازنشسته شدند، اما در زمان جورج‌بوش و رونالد ریگان این دسته ژنرال‌ها به وزارت‌ رسیدند.

ترامپ مکررا در مورد برخی از ژنرال‌ها صحبت کرده بود. برای مثال او سناتور جان مک‌کین را قهرمان جنگ نمی‌داند، زیرا در جنگ ویتنام اسیر شده بود. او همچنین خانواده‌ای که فرزند خود را در عراق از دست داده بود، مورد انتقاد قرار داده است. اکنون به نظر می‌رسد ترامپ می‌خواهد کسانی را داشته باشد که از وی حمایت کنند. از آنجا که یکی از منابع بزرگ حمایت ترامپ رهبران نظامی و کهنه سربازان به شمار می‌روند، طبیعی است که وی تا حدودی نیز به آنها روی آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید