سالی چند باردندانمان را جرم گیری کنیم

کدخبر: ۱۵۸۹۹۲
تهران-ایرنا-دبیرانجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران با اشاره به اینکه جرم گیری روشی برای سفید کردن دندان ها نیست، گفت:این درمان بیش از 2 بار در سال نباید انجام شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، دکترکیوان ساعتی اظهار کرد: با این تصور که برای سفید شدن دندان ها هر ماه جرم گیری انجام شود، اشتباه است و این کار در کمتر از 6 ماه باعث حساسیت و آسیب رساندن به دندان ها می شود.

وی ادامه داد ناراحتی های لثه ای باید تحت نظر دندانپزشک درمان شود و از نظر زمان سالی یکبار با نظر دندانپزشک توصیه می شود.

** جرم گیری دندان ها را جدی بگیرید

دبیر انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران گفت: بوی بد دهان و خونریزی از مشکلات جرم گیری نکردن به موقع دندان ها است و باید این موضوع را جدی بگیریم.

ساعتی افزود: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد جرم دندانی و بیماری های دهان می شود و مشکلات زیادی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر جرم دندان برطرف نشود، به مرور به بافت ‌های عمقی لثه نفوذ کرده و در نهایت منجر به تحلیل لثه و از بین رفتن زیبایی دندان ها می شود، تاکید کرد: در محیط دهان، میکروارگانیسم های مختلفی وجود دارد که پس از صرف هر وعده غذایی، همراه مواد قندی روی سطح دندان تجمع می کنند و باعث تشکیل لایه ای چسبنده و بی رنگ به نام «پلاک میکروبی» می شود که به راحتی و با استفاده از مسواک و نخ دندان برداشته می شود.

ساعتی افزود: در صورتی که پلاک میکروبی به مدت طولانی روی سطح دندان باقی بماند، تبدیل به لایه ای سخت به نام جرم دندانی تبدیل می شود.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی تاکید کرد: در صورت عدم پیگیری و درمان، لثه و استخوان اطراف دندان تحلیل می رود و در نهایت باعث لقی و از دست رفتن دندان می شود.

وی گفت: خیلی اوقات می‌شنویم که فرد می‌گوید دندانم سالم بود، ولی لق شد و افتاد که این موضوع مربوط به بافت نگهدارنده اطراف دندان می شود که جرم، آن را از بین برده است. بنابراین بهتر است افراد با مشاهده علایمی مانند التهاب و خونریزی لثه، به دندانپزشک مراجعه کنند.

دبیر انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، افزود: لایه جرم دندانی، دندان را از تحریک های سرما و گرما حفظ می کند. با برداشتن جرم ها، دندان در معرض سرما و گرما قرار می گیرد و به طور موقت دچار حساسیت دندان می شود.

وی با عنوان این مطلب که این حساسیت گذراست و پس از مدت کوتاهی از بین می رود، افزود: استفاده از خمیردندان ضدحساسیت می تواند به رفع سریع تر حساسیت پس از جرم گیری کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید