پادشاه عربستان درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت گفت

کدخبر: ۱۵۹۲۹۵
پادشاه عربستان، ولیعهد پادشاه و وزیر دفاع این کشور پس از گذشت ۱۴ روز از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این مصیبت را به بیت ایشان تسلیت گفتند.
پادشاه عربستان درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) پیش‌تر مقامات تمامی کشورهای مختلف از سراسر جهان و نیز کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته بودند و مقامات آل سعود تاکنون در این باره سکوت کرده بودند.

محمد هاشمی، برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگوی اختصاصی با ایکنا گفت: پادشاه عربستان، ولیعهد پادشاه و وزیر دفاع این کشور این مصیبت را به بیت ایشان تسلیت گفتند و متن این پیام‌ها اکنون در دست ترجمه است.

همزمان با سکوت خاندان سلطنتی آل سعود، یکی از تلویزیون‌های دولتی عربستان مصاحبه‌ای با یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین را پخش کرد که در آن از ارتباط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اعدام عناصر این گروهک تروریستی صحبت می‌کرد. از سوی دیگر سایت العربیه، رسانه رسمی آل سعود نیز با انتشار خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اقدام به دروغ پردازی علیه نظام و شخص ایشان کرد.

در همان روزهای ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و همچنین انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر کشور قطر، شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت و وزیر امور خارجه بحرین و همچنین ولیعهد و نخست وزیر کویت از کشورهای عربی حاشیه و جنوب خلیج فارس با صدور پیام‌هایی مشابه به حسن روحانی این واقعه را  تسلیت گفتند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید