خداداد با دو پله نزول تیم را تحویل داد

کدخبر: ۱۶۲۳۷۴
خداداد عزیزی به عنوان یکی از منتقدان فوتبال ایران درشرایطی سیاه‌جامگان را تحویل داد که در 13 بازی تنها یک پیروزی کسب کرد و با دو پله نزول در جدول کناره گیری کرد.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم فوتبال سیاه جامگان مشهد فصل شانزدهم را با فرهاد کاظمی آغاز کرد. مربی با تجربه‌ای که آغاز نسبتا خوبی با سیاه جامگان داشت و ۹ هفته نیز روی نیمکت این تیم به عنوان سرمربی نشست.  سیاه جامگان با کاظمی در ۹ بازی ابتدای فصل با ۲ پیروزی، ۳ مساوی و ۴ شکست و ۸ گل زده و ۱۳ گل خورده و ۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار داشت.

کاظمی فصل را با پیروزی دو بر یک برابر ذوب آهن آغاز کرد و تا هفته ششم شرایط بدی در جدول نداشت. این تیم در پایان هفته ششم به لطف ۹ امتیازی که از ۶ بازی گرفته بود در حالی در رده ششم جدول قرار داشت که با تیم چهارم جدول (نفت تهران) هم امتیاز بود، از تیم سوم (سپاهان) تنها یک امتیاز کم داشت و با تیم‌های اول و دوم جدول تنها سه امتیاز فاصله داشت و این وضعیت نشان می‌داد که شرایط این تیم در جدول خوب است.

سیه روزی سیاه جامگان بعد از تساوی ۲-۲ این تیم مقابل صبا آغاز شد و این تک امتیاز خانگی، آخرین امتیازاتی بود که فرهاد کاظمی با سیاه جامگان دشت کرد. سه شکست سنگین و پی در پی مقابل تراکتورسازی، استقلال و سپاهان نقطه پایانی بود بر حضور فرهاد کاظمی در سپاهان تا به بهانه مشکلات مالی، این هفته آغازی باشد بر پایان همکاری کاظمی با سیاه جامگان.

خداداد عزیزی از ابتدای هفته دهم مسئولیت تیم سیاه جامگان را بر عهده گرفت. گرچه ابتدا از عنوان سرمربی برای عزیزی استفاده نمی‌شد، اما پر واضح بود ملی پوش سابق فوتبال کشورمان عملا سرمربی سیاه جامگان است.

آغاز کار خداداد عزیزی در سیاه جامگان با یک تساوی ۲-۲ مقابل نفت تهران همراه بود تا وی بی امتیاز کارش را با این تیم شروع نکرده باشد. این تیم حتی در اولین بازی خارج از خانه‌اش با عزیزی هم امتیاز گرفت و این امتیاز از مدافع عوان قهرمانی به دست آمد تا خداداد به ادامه کار با این تیم امیدوار باشد. اما سومین حضور عزیزی روی نیمکت سیاه جامگان با یک شکست خانگی همراه بود. آن هم برابر تیم صنعت نفت آبادان. شکستی که سرآغازی شد بر سیر نزولی این تیم با خداداد عزیزی.

عزیزی تا پایان نیم فصل بدون استفاده از عنوان سرمربی اما با مسئولیت کامل یک سرمربی کارش را با سیاه جامگان دنبال کرد و در پایان نیم فصل به واسطه نتایج نه چندان جالب توجهی که گرفته بود به رده سیزدهم جدول تنزل کرد.

وی بعد از اتمام نیم فصل اول رسما عنوان سرمربی تیم را نیز دریافت کرد و مهدی هاشمی نسب را هم اسما با عنوان سرپرست، اما عملا بعنوان دستیار اول به کادر فنی‌اش اضافه کرد. اما همه این تحولات هم مانع از پیشگیری روند نزولی سیاه جامگان نشد.

شکست خانگی سیاه جامگان برابر تراکتور آن هم به لطف یک اشتباه مشکوک از سوی مدافع این تیم باعث شد تا آتش اختلافات بین سرمربی و مالک باشگاه از زیر خاکستر خارج شده و عیان شود. در حالی که صحبت از استعفای خداداد عزیزی آنقدر جدی است که به راحتی نمی‌توان منکر آن شد، اما خود عزیزی هنوز از واژه استعفا استفاده نکرده. گرچه از فحوای کلام او بر می‌آید که دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن در این مجموعه ندارد.

روزی که خداداد عزیزی مسئولیت هدایت تیم سیاه جامگان را بر عهده گرفت این تیم در رتبه سیزدهم جدول بود و اگر او در این مقطع با این تیم قطع رابطه کند که این بسیار محتمل است، تیم را در رده پانزدهم جدول تحویل داده است. یعنی تنها دو پله تنزل.

حاصل حضور خداداد در سیاه جامگان ۱۳ هفته و ۱۳ بازی بود که ماحصل این ۱۳ بازی برای او در این تیم، تنها یک پیروزی، ۵ مساوی و تحمل ۷ شکست بوده است. این تیم در ۱۳ بازی در مجموع ۷ بار موفق به گل زنی شد و در مقابل ۱۵ بار از حریفان خود گل دریافت کرد و تنها موفق به کسب ۸ امتیاز شد.

در حالی می‌توان اتمام رابطه کاری خداداد عزیزی و سیاه جامگان را قطعی دانست که هیچ بعید نیست جانشین خداداد در این تیم مشهدی، یک مربی مشهدی دیگر باشد. مربی با تجربه مشهدی که تجربه کار کردن در چنین فضایی را داشته باشد و البته پیش از این نشان داده که توانایی حفظ تیم های در حال سقوط را هم دارد.

در صورت قطعی شدن جدایی عزیزی از سیاه جامگان، اکبر میثاقیان گزینه‌ای کاملا دم دست برای این تیم است. وی مثل خداداد اهل مشهد است و قبل از هر چیز یک مربی بومی محسوب می‌شود. همچنین تجربه کار کردن در چنین فضایی را دارد و در گذشته موفق شده بود تیم هایی را از ورطه سقوط نجات دهد.

مالکان و مدیران سیاه جامگان بعد از قطع رابطه کامل با خداداد عزیزی نیم نگاهی به اکبر میثاقیان دارند و احتمال این که نیمکت شان را به وی بسپارند کم نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید