برطرف کردن مشکلات رایج در گوشی‌های اندرویدی

کدخبر: ۱۶۳۹۵۵
باید با این واقعیت که گوشی‌های هوشمند (صرف‌نظر از رده قیمتی آن‌ها و اینکه پرچم‌دار هستند یا خیر) بدون عیب نیستند، مواجه شوید. با اینکه شاید برخی از مشکلات خاص در گوشی‌ هوشمندتان وجود نداشته باشد، ممکن است تلفن همراه شما بیش از حد آهسته شده باشد؛ روشن نشود یا بوت‌لوپ (BootLoop) شود و حتی در اتصال به اینترنت با مشکل مواجه باشید.
برطرف کردن مشکلات رایج در گوشی‌های اندرویدی

در ادامه به روش‌هایی برای برطرف نمودن تعدادی از اشکالات عمده گوشی‌های هوشمند اندرویدی خواهیم پرداخت. 

 

 مشکل اول: ماندگاری شارژ باتری بیش از حد کم است!

بسیاری از کاربران از بابت ماندگاری شارژ باتری در گوشی‌هوشمند خود، گله‌مند هستند. یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که برای افزایش ماندگاری شارژ باتری در ابتدا به کاربران پیشنهاد می‌شود، غیرفعال نمودن اتصال دیتا، وای‌فای، تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش به صورت خودکار (ممکن است در برخی مدل‌ها، وجود نداشته باشد) و غیرفعال نمودن GPS و ویژگی‌ مکان‌یابی است.

به همین جهت، توصیه می‌شود که با مراجعه به منوی تنظیمات صفحه‌نمایش، قابلیت "تنظیم میزان روشنایی نمایشگر را به صورت خودکار" فعال نمایید. البته انجام این کار از طریق منوی نوتیفیکیشن‌ نیز امکان‌پذیر است و هم‌چنین، می‌تواند اتصال دیتا، وای‌فای و قابلیت مکان‌یابی را غیرفعال کنید.

البته باید توجه داشته باشید که در برخی از گوشی‌های هوشمند، حالت‌های مختلفی برای تنظیم خودکار موارد بالا در شرایط مختلف وجود دارد. برای مثال در گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا سونی، قابلیتی به نام Stamina وجود دارد که می‌توانید در صورت تمایل با انتخاب یکی از حالت‌های پیش‌فرض، ماندگاری شارژ باتری گوشی‌هوشمندتان را افزایش دهید. هم‌چنین، در گوشی‌های هوشمند هوآوی نیز، قابلیتی به نام Ultra Battery وجود دارد که در صورت پایین‌بودن شارژ باتری، فعال‌نمودن آن را توصیه می‌کنیم.

 

مشکل دوم: سرعت گوشی‌هوشمند من بیش از اندازه پایین بوده و مانند روز اول نیست!

گوشی‌های هوشمند معمولاً به مرور و با پرشدن حافظه‌داخلی و نصب برنامه‌های مختلف که بخشی از فضای رم را به خود تخصیص می‌دهند، کند می‌شوند. به همین جهت، باید همواره سعی نمایید تا بخشی از حافظه‌داخلی را خالی نگه‌دارید و استفاده از یک کارت حافظه جانبی و انتقال فایل‌های مدنظرتان به آن، توصیه می‌شود. البته در صورت دسترسی به اینترنت، می‌توانید اطلاعات خود را در فضای دیگری مانند گوگل Drive یا سرویس‌های مشابه ذخیره نمایید و به این شیوه، بخشی از فضای داخلی گوشی‌هوشمندتان خالی خواهد شد.

پاک نمودن حافظه‎ کش برنامه‌ها (Cache Storage) نیز توصیه می‌شود و در صورت تمایل، می‌توانید برنامه‌هایی را مانند تلگرام که حافظه قابل‌توجهی را به خود اختصاص می‌دهند؛ به گونه‌ای تنظیم نمایید که فایل‌های ذخیره‌شده پس از مدت مشخصی به طور خودکار حذف شود. برای پاک‌نمودن حافظه کش برنامه‌ها، به منوی تنظیمات مراجعه نموده و گزینه Apps را انتخاب کنید. سپس با انتخاب برنامه مدنظرتان، گزینه Clear Cache را لمس نمایید. با اینکه برنامه‌های مشابهی نیز وجود دارد، نصب آن‌ها را چندان توصیه نمی‌کنیم!

 

مشکل سوم: امکان اتصال به وای‌فای یا فعال‌نمودن بلوتوث وجود ندارد! + رفع مشکلات مربوط به آنتن‌دهی

اگر در گوشی‌هوشمندتان با لمس آیکون بلوتوث، این قابلیت فعال نمی‌شود یا حتی در صورت فعال‌شدن، امکان دسترسی سایر گوشی‌های هوشمند برای انتقال فایل‌های مختلف به گوشی‌هوشمند شما با استفاده از اتصال بلوتوث وجود ندارد، قابلیت Airplane mode را به مدت 30 ثانیه فعال نمایید و سپس، آن‌را غیرفعال کنید. در صورتی‌که مشکل هم‌چنان پابرجا بود، توصیه می‌شود گوشی‌هوشمند خود را ری‌استارت نمایید و اگر این مشکل برطرف نشد، گوشی‌هوشمندتان را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

برای رفع مشکلات مربوط به ناپایداری اتصال وای‌فای یا عدم امکان اتصال به مودم‌های بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند اندرویدی، روش‌های مختلف وجود دارد اما ساده‌ترین راه، تکرار مراحل بالا است. البته می‌توانید پیش از بازنشانی گوشی‌هوشمندتان به تنظیمات کارخانه، تنظیمات موجود را برای اتصال گوشی‌هوشمند خود به مودم بی‌سیم حذف نموده و مجدداً آن‌را تعریف نمایید؛ شاید بدین شکل، مشکل برطرف شود.

در رابطه با رفع مشکلات مربوط به عدم آنتن‌دهی، مطمئن شوید که در منطقه‌ای قرار دارید که پوشش مناسبی برای آنتن‌دهی مطلوب وجود داشته باشد. هم‌چنین، می‌توانید یک‌بار سیم‌کارت خود را خارج نموده و مجدداً آن‌را در اسلات مربوط به خود، قرار دهید. در صورتی‌که مشکل پابرجا بود، به صورت دستی به دنبال شبکه اپراتور خود باشید. در صورت عدم برطرف‌شدن این مشکل، در نهایت گوشی‌هوشمند خود را پیش از ارائه آن به یک تعمیرکار، به تنظیمات کارخانه بازنشانی نمایید زیرا ممکن است مشکل طرف برطرف شود.

 

مشکل چهارم: امکان ارسال پیام‌های متنی به دوستانم وجود ندارد!

 مطمئن شوید که مشکل مربوط به اپراتور ارائه‌دهنده سیم‌کارت شما نباشد؛ هم‌چنین از بابت تنظیمات صحیح در برنامه پیش‌فرض گوشی‌هوشمند اندرویدی خود برای ارسال پیامک، اطمینان حاصل نمایید. به طور معمول، این تنظیمات به صورت خودکار وارد می‌شود و نیازی به واردنمودن آن‌ها یا ویرایش این تنظیمات به صورت دستی وجود ندارد.

در صورتی‌که مشکل پابرجا بود و این ایراد نرم‌افزاری باشد، می‌توانید گوشی‌هوشمند خود را ری‌استارت نموده یا حتی آن‌را ریست کنید. احتمالاً مشکل پس از طی این مراحل، برطرف خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید